Gemius dzieli internautów
- Magdalena Górak,
- 16.02.2006, godz. 08:00
W czasie konferencji "Internet 2k6 - Powrót boomu" Gemius zaprezentował po raz pierwszy wyniki badania, które pozwoliło wśród internautów wyróżnić sześć segmentów użytkowników, czyli Laików, Pragmatyków, Rozrywkowych, Odkrywców, Gaduły oraz Maniaków komputerowych. Co z tego podziału wynika dla reklamodawców?
- 71,4% deklaruje, że w internecie szuka informacji o bieżących wydarzeniach
- Najkrótsi stażem, spędzają mało czasu w internecie
- Używają internetu w domu
- Nie emocjonują się możliwościami internetu, korzystają w ściśle określonym celu
- Najmniej wyedukowani internetowo
Sześć segmentów internautów znacząco różni się pod względem sposobu korzystania z internetu. - Zaprezentowane profile nie tylko uzupełniają dotychczasową wiedzę, bazującą przede wszystkim na danych społeczno-demograficznych, ale także ułatwiają formułowanie strategii marketingowych nastawionych na pozyskanie konkretnych grup użytkowników - wyjaśnia Marcin Pery, wiceprezes Gemius.
- 76,2% szuka interesujących ofert lub opisów produktów
- Aktywni internauci, z najdłuższym stażem
- Korzystają z internetu w pracy
- Szukają opisów produktów, informacji gospodarczych
- Nie korzystają z blogów, chatów, grup dyskusyjnych
- Świadomi użytkownicy sieci
Początkujący-zaawansowani
- 77,8% nie wykorzystuje internetu w celu zawodowym
- Spędzają najmniej czasu w internecie, od niedawna
- Korzystają z internetu w domu
- Interesują się grami i sportem
- Korzystają z chatów, wysyłają smsy
- Niezaawansowani informatycznie