Gdzie kryzys się zwiększa, tam Craigslist korzysta

Ruch na amerykańskich stronach z ogłoszeniami drobnymi (classifieds) zwiększył się w lutym o 84 proc. w porównaniu do analogicznego okresu w zeszłym roku - wynika z analizy Hitwise. Głównym beneficjantem tego trendu jest popularny serwis ogłoszeniowy Craigslist.

Jak podaje Hitwise, w ciągu ostatnich trzech lat tylko w jednym miesiącu amerykańskie strony z drobnymi ogłoszeniami nie zanotowały wzrostu.

Serwis MarketingCharts zauważa, że wzrost związany jest z pogorszeniem się ekonomii. Od grudnia 2008 r. do lutego 2009 liczba wizyt na stronach typu classifieds wzrosła o 28 proc. co mogło być wynikiem sprzedawania osobistych rzeczy przez zaciskających pasa obywateli amerykańskich.

Co więcej, zwiększa się także liczba witryn działających w branży classifieds. Spora w tym zasługa Craigslist, ponieważ serwis zwiększył liczbę swoich lokalnych wersji. Do giganta małych ogłoszńa należy obecnie ok. 300 lokalnych serwisów.

Gdzie kryzys się zwiększa, tam Craigslist korzysta

Wzrost stron z drobnymi ogłoszeniami w USA. Źródło: Hitwise

Craigslist zdominował praktycznie pierwszą setkę najczęściej odwiedzanych amerykańskich witryn w swojej kategorii. Jedynie trzy znajdujące się w pierwszej setce strony z drobnymi ogłoszeniami nie należą do Craigslist! Oznacza to nieznaczną zmianę w strukturze "top 100" w odniesieniu do zeszłego roku, gdyż w lutym 2008 r. stron nie należących do Craigslist było tam 12.

Gdzie kryzys się zwiększa, tam Craigslist korzysta

atlanta.craigslist.org - Craigslist udowadnia swoim wyglądem, że dla użytkownika najważniejsza jest funkcjonalność.

Grupą docelową Craiglist stanowią członkowie zamożniejszych gospodarstw domowych, ale, jak zauważa Hitwise, ostatni wzrost spowodowany jest rosnącym zainteresowaniem ze strony osób o niższych dochodach. Może to jednak zaowocować odwróceniem się od tej popularnej strony dotychczasowej grupy użytkowników.