Gazikiem przez serwisy motoryzacyjne

Gazik.pl to nowa wyszukiwarka ze stajni o2.pl. Tym razem portal oddaje internautom narzędzie, dzięki któremu można odnaleźć wymarzone auto bez konieczności przeglądania wielu różnych serwisów ogłoszeniowych.

Gazik.pl to kolejna odpowiedź portalu o2.pl na nadmiar informacji w Internecie - czytamy w informacji prasowej.

Nowy projekt portalu o2.pl przegląda zarówno polskie jak i zagraniczne serwisy ogłoszeniowe (np. Anonse.pl, Allegro.pl, Autotrader.pl). Obecnie oprócz Polski projekt obejmuje Niemcy (np. Mobile.de), a w planach na najbliższą przyszłość jest także Austria, Holandia, Belgia oraz Czechy i Słowacja.

Gazik.pl oprócz samego wyszukiwania oferuje również opcję alarmów - jeżeli ustawimy profil poszukiwanego samochodu, będziemy otrzymywać na skrzynkę powiadomienie, jeżeli tylko w sieci pojawi się nowa oferta odpowiadająca profilowi. Dostępne są również porównania cen danych modeli, jako statystyka sporządzana na podstawie przeglądanych ogłoszeń.

Gazikiem przez serwisy motoryzacyjne

Chcemy, by Gazik.pl był wszystkowiedzącym pomocnikiem w szukaniu samochodu. W ciągu najbliższych miesięcy będziemy pracować nad łatwością komunikacji użytkownika z systemem. Już teraz Gazik.pl potrafi odpowiedzieć na zapytanie w formie: "Czerwony nissan almera z 2005 roku". Chcemy jednak by proces przypominał jeszcze bardziej język naturalny - podsumował plany związane z serwisem Krzysztof Sierota.

Jednym z naturalnych konkurentów nowego serwisu o2.pl jest porównywarka ogłoszeń motoryzacyjnych Wroom.pl. Jaki atut ma Gazik, którego nie ma konkurencja (np.Wroom.pl)? - Gazik.pl korzystać będzie ze wsparcia całej siatki serwisów o2.pl - mówi Darek Kołtko, dyrektor biura zarządu.

Komentuje Piotr Oblicki, prezes zarządu Wroom.pl

Co myśli Pan o nowej wyszukiwarce ogłoszeń motoryzacyjnych od o2.pl? Czy będzie to poważna konkurencja dla Wroom.pl?

P. Oblicki: Przyglądaliśmy się jej już przedwczoraj, znajdując na Gaziku całą gamę rozwiązań z Wroom.pl. Nawet zupełnie niestandardowe, autorskie wymyślone przez przypadek - np. "schowek" z dwoma adresami: dla właściciela schowka i innych użytkowników.

Porównanie funkcji "schowek" na Wroom.pl (wyżej) i Gazik.pl

Prawie wszystkie rozwiązania, oprócz strony wizualnej są identyczne z Wroomem, od pomysłu, przez dokładnie te same serwisy ogłoszeniowe, sposób prezentacji, po niewiele zmienione teksty na podstronach. Wykresy cen nad wynikami są zrobione identycznie pod względem wizualnym i funkcjonalnym, jest także wiele innych szczegółów wskazujących na Wroom.pl jako źródło inspiracji twórców Gazika.

Cieszymy się, że tak duży gracz jak O2 kopiuje nasz pomysł i rozwiązania, to znaczy, że uznało je za dobry i wart powielenia.

Po aferze z plagiatem Wroom.pl na Adreso.pl jesteśmy tym razem spokojni. Podobne próby z uruchomieniem "multiwyszukiwarki" zrobiło już choćby moto.money.pl i nic z tego nie wynikło, nikt oprócz nas nie poświęcił roku na gruntowne przygotowanie projektu, a jak mówi przysłowie "diabeł tkwi w szczegółach". Widzimy braki, a czasem nasze, naprawione już błędy, powielane w kolejnych naprędce tworzonych wyszukiwarkach ogłoszeń. Większość ich twórców powiela rozwiązania, nie mając wizji, czy strategii rozwoju serwisu.

Stąd też nie widzimy w nich zagrożenia dla Wroom.pl, wręcz przeciwnie, mamy nadzieję, że reklamodawcy chętniej zwrócą się w naszą stronę, widząc, że nawet największe portale widzą potencjał w wyszukiwarkach wertykalnych.

Głównym atutem Gazik.pl jest to, że będzie korzystał ze wsparcia całej siatki serwisów o2.pl. Czy Wroom.pl ma też jakieś asy w rękawie?

P. Oblicki: Brak sukcesu poprzedniego moto-ogłoszeniowego projektu O2 - Najauto.pl pokazuje wyraźnie, że użytkownik O2.pl wychowany na Pudelku, Popsex i tego typu serwisach, nie jest zainteresowany rzeczową, branżową informacją motoryzacyjną. Być może wynika to z postrzegania serwisów O2 głównie jako źródła plotek, a wiarygodność w takiej dziedzinie jak handel samochodami jest istotnym czynnikiem. Dlatego uważamy, że siła promocji O2 i tym razem pójdzie jak przysłowiowa "para w gwizdek".

Co do asów Wroom.pl w 2009 roku, będzie ich kilka - po niedawno uruchomionej pierwszej w Polsce wyszukiwarce opon - www.opony.wroom.pl, planujemy w ciągu najbliższych tygodni start Wrooma w dwóch krajach europejskich. Biorąc pod

uwagę oglądalność, która właśnie przekroczyła 500.000 unikalnych

użytkowników i 3,5 mln odsłon miesięcznie możemy jedynie cieszyć się z rozwoju wyszukiwarek branżowych oraz ich promocji przez największe portale, ze spokojem patrząc w przyszłość pracując nad rozwojem Wrooma

Aktualizacja: 09 stycznia 2009 09:36

Dodano komentarz Piotra Oblickiego, prezesa zarządu Wroom.pl