Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Gazeta.pl: Informacja, społeczności, lokalność

Najważniejsze dla pionu internetowy Agory są społeczności, lokalność oraz informacja, mówili na konferencji prasowej przedstawiciele firmy. Gazeta.pl zaczyna także eksperymentować z serwisami rozrywkowymi. Wczoraj portal Gazeta.pl zaprezentował nową odsłonę serwisu Wiadomości. Przychody z reklam pionu internetowego Agory wyniosły w I kwartale 4,1 mln zł i było o 65% wyższe niż w tym samym okresie roku ubiegłego.

Wortalizacja

Pion internetowy Agory rozwija swoje serwisy internetowe pod oddzielnymi markami. W ciągu ostatnich miesięcy powstały m.in. witryny: Polishworkers.pl - dla firm zagranicznych poszukujących polskich pracowników, Sport.pl - przebudowany serwis sportowy z informacjami od dziennikarzy Gazeta.pl i Gazety Wyborczej oraz serwisy rozrywkowe: plotkarski Plotek.pl i erotyczna Limetka.pl.

Na pytanie co portal chce osiągnąć tworząc tego typu serwisy rozrywkowe Józefacki odpowiedział -Stworzenie tego typu serwisów nie jest drogie. Nasz przekaz jest taki, że eksperymentujemy. I jesteśmy gotowi na porażki. A nie możemy pominąć tematyki rozrywkowej-. A jak mówił Dominik Kaznowski, dyrektor marketingu pionu internet w Agorze na razie firma jest z tych eksperymentów zadowolena. Według wewnętrznych statystyk GemiusTraffic serwis Plotek.pl odwiedza 200 tys. użytkowników miesięcznie.

Jednym z kluczowych elementów strategii jest serwis GazetaPraca.pl. Serwisy rekrutacyjne Gazety były w lutym na pierwszym miejscu kategorii Praca rankingu Megapanel PBI/Gemius. -Zostać liderem w tej kategorii to dla nas cel strategiczny numer jeden-. Aby go zrealizować firma uruchomiła Jobspot.pl - serwis rekrutacyjny z ofertami pracy w finansach.

Informacja

Dziennikarze Gazeta.pl będą stanowić część nowego newsroomu, który utworzą piony internetowy i radiowy Agory. Piszemy o tym w odrębnym newsie.

Maciej Wicha, dyrektor serwisów społecznościowych i informacyjnych Gazeta.pl cieszył się, że firmie udało się zbudować tak dobry zespół dziennikarzy tworzący serwis wideo.gazeta.pl. -Obecnie mamy około 500 materiałów miesięcznie. Średnio raz w tygodniu jakaś telewizja emituje nasz materiał.-. Treści wideo są też wartościowe z punktu widzenia przychodów reklamowych, osiągają bowiem rekordowy Click Through Rate na poziomie 25%.

Gazeta.pl: Informacja, społeczności, lokalność

Nowe Wiadomości Gazeta.pl

Wczoraj została pokazana publicznie nowa wersja serwisu Wiadomości portalu Gazeta.pl, dostępna pod adresemhttp://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/0,0.html . Finalna wersja zostanie zaprezentowana po zebraniu opinii od użytkowników. Nowe Wiadomości oferują duże możliwości personalizacji serwisu oraz wiele treści multimedialnych.

Społeczności

Silne społeczności od dawna mają wyróżniać portal Gazeta.pl. -My się skupiamy na jakości- mówił Maciej Wicha, w odniesieniu m.in. do pytań czy blogów na Blox.pl jest dużo czy mało. Najlepsze z blogów serwisu Blox.pl są skupione w tzw. syndykacie. -Będziemy podawać za ile procent zasięgu serwisu Blox.pl odpowiada setka blogów skupionych w syndykacie - zapowiada Kaznowski.

W lutym serwisy społecznościowe Gazeta.pl znajdowały się na drugim miejscu kategorii "Społeczności" badania Megapanel PBI/Gemius.

Lokalność

-Lokalność to moim zdaniem świety grall internetu-mówił Tomasz Józefacki. -To nasze oczko w głowie.

-Suma zasięgu naszych 21 serwisów lokalnych stawia nas na pierwszym miejscu w polskim internecie- deklarował Dominik Kaznowski.

Gazeta.pl przejęła w styczniu br. społecznościowy serwis lokalny Wrocek.pl, jego oglądalność według wewnętrznych statystyk zwiększyła się od tego czasu z 42 tys. do 100 tys. użytkowników miesięcznie. Jednak na pytanie, czemu w takim razie tym "społecznościowym" tropem nie podążają inne witryn lokalne Gazeta.pl Wicha nie odpowiedział.

Marketing

W I kwartale 2007 r. Gazeta.pl miała o 65% wyższe przychody reklamowe niż w tym samym okresie 2006 r. Wyniosły one 4,1 mln zł. Nie uwzględniają w nich wpływy z ogłoszeń drobnych. A zdaniem dyrektora pionu internet Tomasza Józefackiego ogłoszenia drobne w internecie są "kopalnią pieniędzy".

Gazeta.pl po raz pierwszy od pięciu przeprowadziła kampanię reklamową ATL. -Gazeta.pl miała bardzo niską świadomość marki- mówił Dominik Kaznowski. W IV kwartale 2006 r. 40% pytanych osób nie znało Gazeta.pl, lepszy wynik miało o2.pl, opowiadała Kaznowski. Dzięki kampanii "Portal od nowa" o 15 pkt. proc. zwiększyła się wspomagana znajomość marki. Najbardziej ucieszyło władze portalu, że największe wzrosty znajomości marki nastąpiły wśród grup wiekowych 15-19 i 20-24 lata.

Rozpoczęły się również pierwsze emisje reklam w odtwarzaczu multimedialnym Winamp, z którego właścicielem - firmą AOL - Gazeta.pl podpisała umowę. Z danych AOL wynika, że z Winampa korzysta w Polsce 2,5 mln osób, z czego 1 mln dokonuje aktualizacji przez internet informacji wyświetlanych w odtwarzaczu.

Portal umożliwia również klientom prowadzenie działań marketingowych i PR na specjalnie do tego przystosowanych blogach, wśród firm korzystających z tych form komunikacji są m.in. Disney Channel, a organizacji: Amnesty International i Greenpeace.