Gazeta Wyborcza inaczej w internecie

Agora zdecydowała się zbudować od nowa serwis www.gazetawyborcza.pl. Jak dotąd zawierać będzie część treści z papierowego wydania gazety, ale dodatkowo pojawią się materiały przygotowywane specjalnie do internetu oraz blogi komentatorów Wyborczej. Od momentu zatrudnienia na stanowisku dyrektora Pionu Internet Tomasza Józefackiego, Agora pracowicie wdraża nowe pomysły.

Uruchomienie serwisu planowane jest jeszcze w tym miesiącu.

Nad nową stroną internetową "Gazety Wyborczej" pracuje zespół Gazety.pl i Gazety Wyborczej, a docelowo będzie za niego odpowiadać specjalny zespół redakcyjny.

Serwis będzie skierowany do czytelników, którzy chcą czytać Wyborczą za pomocą internetu i kontaktować się z redakcją opiniotwórczego dziennika. Czytelnicy mają również otrzymać dostęp do nowych interaktywnych funkcjonalności.

- Inspiracją dla projektu były nowoczesne serwisy tak prestiżowych tytułów jak: New York Times, Los Angeles Times czy The Independent - mówi Maciej Wicha, dyrektor serwisów informacyjnych i społecznościowych w Gazeta.pl.

Od momentu zatrudnienia na stanowisku dyrektora Pionu Internet Tomasza Józefackiego, Agora pracowicie wdraża nową strategię. Ewidentnie nowy serwis Gazety Wyborczej ma stać się medium bardziej ekskluzywnym. Zacieśnia się relacja między tytułem papierowym a jego internetową odmianą, o czym świadczy chociażby zapowiedź wprowadzenia blogów redakcyjnych. Podobną strategię na polskim rynku od niedawna z powodzeniem prowadzi Polityka. W przypadku Newsweeka pomysł okazał się dość sztuczny.

Projekty wokół Gazeta.pl coraz wyraźniej odcinają się od sztandarowego medium Agory, choć jednocześnie widać troskę, by pod własną marką prezentować poszukiwane przez użytkowników treści. Dzieje się tak chociażby w serwisie Praca, którego zasoby budowane są we współpracy z papierowym wydaniem dziennika. Na efekty współpracy nie trzeba było długo czekać: w lipcu serwis praca miał 880 tys. użytkowników (real users), podczas gdy pół roku wcześniej, w styczniu br. ten sam serwis odnotował niecałe 600 tys. użytkowników.

Chcąc bardziej usamodzielnić Gazeta.pl, Agora wprowadza treści z coraz to nowych, również zagranicznych tytułów, chcąc umocnić wizerunek medium opiniotwórczego. Z drugiej strony prowadzi działania świadczące o tym, że nastawiona jest na budowanie społeczności wokół swoich serwisów. Oprócz stosunkowo silnej społeczności blogerów i żyjącego swoim życiem forum, wprowadziła społecznościowy serwis ogłoszeniowy Dwukropek.pl, o którego istnieniu informowaliśmy pierwsi.

W kontekście wdrażanych nowych pomysłów, w tym usług mobilnych, nadanie spójności wizerunkowej nowym przedsięwzięciom, co jest zadaniem nowego dyrektora marketingu, Dominika Kaznowskiego, faktycznie dobrze zrobi Gazeta.pl.

Benita Jakubowska, dyrektor sprzedaży w pionie internetowym Agora S.A zaznacza, że serwis będzie rozwijany i sprzedawany jako oddzielny produkt - Rozpoczęliśmy już przedsprzedaż powierzchni reklamowych w nowym serwisie www.gazetawyborcza.pl. Oferta reklamowa Gazeta Wyborcza.pl jest skierowana do klientów, dla których istotne jest jakość serwisu i jego prestiżowy charakter.

Wywiad z Tomaszem Józefackim