Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Gadu Gadu rusza na Ukrainę

Trwają finalne testy komunikatora Balachka - ukraińskiej wersji Gadu Gadu, która ma być dostępna już wkrótce na wschodzie. Polska firma chce szybko pokonać popularne na Ukrainie ICQ.

Wersja ukraińska Gadu Gadu będzie na początek oferowała jedynie rozmowy tekstowe, głównie ze względu na to, że większość tamtejszych użytkowników korzysta z tzw. połączeń "wdzwanianych". - Rynek ukraiński przypomina sytuację, z jaką mieliśmy do czynienia w Polsce, gdy startowało Gadu-Gadu: internauci mają dostęp głównie poprzez dial-up - mówi Piotr Pokrzywa z zarządu firmy - Internet na Ukrainie dopiero się rozwija, ale ma bardzo duży potencjał wzrostu.

Jak zaznaczają przedstawiciele spółki, Gadu Gadu - a właściwie Balachka (Balaćka), bo tak nazywa się ukraińska wersja programu (Balaćka czyli pogawędka, miła rozmowa) - będzie pierwszym komunikatorem dostępnym w języku narodowym. Strona domowa komunikatora www.balachka.com.ua jest nadal w przygotowaniu.

Wraz z rozwojem rynku telekomunikacyjnego i internetowego Gadu Gadu zamierza wprowadzać dodatkowe funkcjonalności komunikatora. - Zależy nam też na budowaniu licznej społeczności użytkowników - dodaje Piotr Pokrzywa.

Na wschodnią ekspansję (Gadu Gadu zamierza podbić nie tylko Ukrainę, ale Białoruś i Rosję) spółka przeznaczy 4,5 mln zł, które to środki pozyskuje z emisji giełdowej. CR Media w raporcie dotyczącym planów giełdowych spółki dobrze oceniła projekt ekspansji spółki na rynki wschodnie.

Ukraina ma ponad 5 mln użytkowników internetu. Jak na razie penetracja sieci jest niska - jedynie 11,4%, choć w przeciągu ostatnich 6 lat nastąpił kolosalny skok w liczbie osób korzystających z internetu (ponad 2500%, dane za Internet World Stats).

Firma Gemius szacuje wydatki na reklamę interentową na Ukrainie w ubiegłym roku na niecałe 3 mln euro.

Gadu Gadu poza planami ekspansji zagranicznej rozwija rodzime projekty. Niedawno ruszył serwis Moja generacja - drugie podejście spółki do zbudowania społeczności wokół produktu.

Z Gadu Gadu korzysta ponad 5,5 mln użytkowników (dane z grudniowego badania Megapanel PBI/Gemius).