Gadu-Gadu czasowo bez rozmów audio-wideo

Gadu-Gadu - ze względu na niejasny konflikt z kanadyjską firmą - przestało oferować jej technologię do rozmów audio-wideo. Tak szybko jak to tylko możliwe chce jednak wprowadzić własne rozwiązania. Po rozstaniu się ze spółką NEUTRON-IT, która do lutego br. dostaczała rozwiązań VoIP dla Telefonu Gadu-Gadu, to kolejny krok ku pełnej samodzielności spółki. Ostatnim będzie stworzenie własnego działu sprzedaży reklam na początku przyszłego roku.

Do tej pory podczas rozmów audio-wideo wykorzystywano komponenty firmy kanadyjskiej. Było to od czasu rozstania się ze spółka NEUTRON-IT w lutym br., jedyne oprogramowanie w GG dostarczane przez zewnętrzną firmę.

Decyzja o zaprzestaniu współpracy z kanadyjską firmą została podjęta przez Gadu-Gadu "z uwagi na naruszenie warunków umowy przez licencjodawcę i dystrybutora jego produktów na terenie Polski oraz brak perspektywy dalszej bezkonfliktowej współpracy w sposób zapewniający wysoką jakość usług świadczonych przez Gadu-Gadu swoim użytkownikom" - podano w komunikacie prasowym. Jarosław Rybus, rzecznik spółki Gadu-Gadu, nie chciał bliżej wyjaśnić natury konfliktu - Dostawca technologii ostrzegł przed wyłączeniem usługi powołując się na zdarzenia, które nie miały miejsca. Sprawa jest w tej chwili wyjaśniana.

- Jako właściciel komunikatora Gadu-Gadu, z którego korzysta blisko sześć milionów polskich internautów chcemy współpracować na partnerskich zasadach wyłącznie z odpowiedzialnymi firmami, respektującymi postanowienia zawieranych umów i gwarantującymi ciągłość świadczonych usług. Tym bardziej, że zapewnienie takiej ciągłości jest dla nas gwarantem rzetelności w opinii naszych użytkowników. Obecnie tworzymy własne oprogramowanie zapewniające kontakt audio-wideo - mówi Jarosław Rybus.

Dla rozmów audio-wideo powstaje "już od pewnego czasu" - jak zapewnia rzecznik GG - autorska technologia. Gadu-Gadu wdroży ją możliwie szybko. Liczba internautów korzystających z rozmów audio-wideo jest znikoma - Jarosław Rybus nie chciał podać żadnych liczb. Podkreślił jedynie, że to właściwy czas na zbudowanie własnej usługi właśnie ze względu na ich niewielką liczbę. Pociechą dla tych nielicznych oraz pozostałych użytkowników NAGŁOSU ma być kolejna godzina darmowych rozmów na telefony stacjonarne między 10.00 a 11.00.

Wcześniej, 18 września br., Gadu-Gadu wprowadziło rozmowy za darmo między 18.00 a 20.00 dla osób, które mają konto w Nagłosie.