Gadu Gadu: "Przyszłość zależy od użytkowników"!

Obecnie Gadu-Gadu jest programem typu Adware (wyświetla reklamy), czy nie ma pomysłów w Państwa zespole na zmianę tej koncepcji - nie pokazujemy bannerów, ale zamiast tego gromadzimy informację o użytkownikach dla firm trzecich?

Takie postępowanie z naszej strony dotykałoby sfery wolności naszych użytkowników. Pod tym względem środowisko internetowe jest na tym punkcie bardzo wrażliwe. Reklama jest kosztem jaki "płaci się" za korzystanie z GG. Nie gromadzimy danych, nie śledzimy nikogo i tak pozostanie. Poza tym krytyka pod naszym adresem za reklamę byłaby niczym w porównaniu do tego co by się stało po wprowadzeniu takiego pomysłu w życie. To byłby gwóźdź do naszej trumny.

Postrzegamy się jako produkt zasięgowy - chcemy dotrzeć z naszą reklamą w krótkim czasie do możliwie jak największej liczby osób, zachowując przy tym niskie koszty.

Jak się układa Państwa współpraca z Adnetem?

Dobrze - gdyby tak nie było, to nie ciągnęlibyśmy tego dłużej. Brzmi to trywialnie, ale naprawdę tak jest, choć nie wszyscy chcą nam w to uwierzyć. Ta współpraca daje nam możliwość skoncentrowania się nad rozwojem komunikatora. Jest to po prostu jeden z kosztów naszej działalności. Kosztem alternatywnym byłoby zbudowanie własnego działu sprzedaży, przeszkolenie pracowników, zdobycie niezbędnego doświadczenia. Jednak jednoznacznie nie można powiedzieć, że nie będziemy tworzyć czegoś takiego w przyszłości.

Komentarz w sprawie komunikatora OnetSkype

Pierwszy polski komunikator internetowy Gadu-Gadu w trakcie swojej już 5-letniej historii niejednokrotnie rywalizował z konkurencyjnymi komunikatorami, nie tylko polskimi, ale również zagranicznymi, np. ICQ, Yahoo, MSN i Skype, które próbowały zawojować polski rynek. O tym, że GG rywalizację wygrał świadczy dzisiejsza pozycja i popularność - Gadu-Gadu to mocno zakorzeniona marka na polskim rynku oraz wielomilionowa, stale rosnąca grupa użytkowników (obecnie blisko 5 mln osób). To standard komunikacji w polskim

Internecie.

Onet.pl już raz próbował konkurować z Gadu-Gadu, ale bezskutecznie i rywalizację przegrał w przypadku komunikatora OnetKomunikator. Gadu-Gadu docenia każdą konkurencję. Nie obawiamy się jednak posunięć konkurencyjnych komunikatorów, stale pracujemy nad rozwojem Gadu-Gadu celem oferowania jak najlepszego, zgodnego z oczekiwaniami polskich internautów komunikatora. Aby odnieść sukces na rynku komunikatorów, niezbędna jest m.in. liczna grupa lojalnych odbiorców, marka i ... dysponowanie standardem, a takim jest właśnie w dużej mierze Gadu-Gadu. Aby odnieść sukces nie wystarczy zrobić polską wersję zagranicznego programu. Gadu-Gadu nadal będzie realizowało formułę komunikatora przyjaznego w obsłudze i opartego na polskiej społeczności użytkowników internetu.

O nowym komunikatorze OnetSkype czytaj tutaj

Kiedy pojawi się oficjalna wersja GG 7.0?

Obecnie niemal 20 tysięcy Gadu Testerów testuje rozwiązania komunikacyjne nowej wersji komunikatora, wprowadzamy zmiany zebrane na bazie ich opinii, proces zakończenia testów potrwa jeszcze kilka tygodni. Otrzymaliśmy wiele ciekawych propozycji zmian w GG, w związku z powyższym uznaliśmy, że warto je wprowadzić kosztem opóźnienia premiery nowej wersji.

Jak bardzo są zaawansowane prace nad nowym interfejsem graficznym?

Nad projektem pracuje 3 osobowa grupa grafików wyłoniona w czasie konkursu z grupy przeszło 200 grafików. Widziałem juz wersję finalną ich pracy i muszę przyznać, że jest bardzo interesująca.

Więcej informacji: http://www.gadu-gadu.pl