Funkcjonalność stron internetowych - sklepy

Jedyną różnicą jest stosunkowo małe wg nas zainteresowanie respondentów informacjami o producentach. Z naszych obserwacji wynika, iż producent jest jednym z najbardziej istotnych elementów, biorących udział w podejmowaniu przez Klienta decyzji o zakupie. Być może to wynika ze specyfiki branży naszego sklepu.

Istotne jest, co podkreślają również analitycy cytowani w raporcie - zapewnienie użytkownikom dużej wygody w operowaniu sklepem. Twórcy witryn często zapominają o tym, kto właściwie jest "adresatem" sklepu. Nie jest to ani jego administrator, ani obsługa, ani też firma będąca właścicielem sklepu. Właściwym i najważniejszym jego użytkownikiem jest Klient, który powinien mieć możliwość dokonania zakupu w sposób szybki, prosty i wygodny. Nie należy mu tego utrudniać stosowaniem wyrafinowanych mechanizmów korzystających z najnowszych technologii tworzenia stron www.

Nasza firma mając na celu jak największą wygodę Klientów w korzystaniu ze sklepu, opracowała koncepcję projektowania stron o roboczej nazwie 2click. Ta koncepcja, mająca na celu umożliwienie Klientom jak najszybszego dotarcia do produktu, w efekcie końcowym umożliwia użytkownikowi sklepu przejście z dowolnego miejsca w katalogu produktów do strony z interesującym go artykułem po odsłonie zaledwie dwóch stron.

Mam nadzieję, iż w polskim Internecie będzie się pojawiać coraz więcej adresów sklepów internetowych, których projektanci wczuli się w rolę Klienta dokonującego zakupów i pamiętali o tym cały czas podczas tworzenia projektu witryny sklepu. Pamiętali o tym, jak bardzo istotna jest wygoda. Większa poręczność w użytkowaniu na pewno dodatnio wpłynie na zainteresowanie dokonujących zakupów na tę formę handlu, jak eHandel B2C. A na tym, nam - właścicielom sklepów, zależy najbardziej.

Mirka Puczko, członek zarządu Merlin.pl:

Kolejność i waga cech jakimi powinny charakteryzować się strony dobrych, użytecznych sklepów internetowych, jakie osiągnięto w wyniku badań nie są dla nas zaskoczeniem. Potwierdzają one nasze własne obserwacje i wyczucie oczekiwań internautów-klientów.