Funkcjonalność stron internetowych - portale horyzontalne

Po drugie, wbrew sugestiom I-Metrii funkcjonalność jest czynnikiem, na który zwraca się uwagę. Proszę zauważyć, że większość wymienionych powodów korzystania z portali odnosi się do funkcjonalności. Choć jej znaczenie będzie zapewne malało, a to z tego względu, iż funkcjonalność, jaką oferują portale, jest na bardzo wysokim poziomie. Przez co staje się oczywistym standardem.

Po trzecie wreszcie, tak jak w przypadku innych branż, usług czy produktów, coraz większe znaczenie ma satysfakcja. Jest to o tyle ważne, że usatysfakcjonowany użytkownik staje się użytkownikiem lojalnym, co możemy zaobserwować także po sporym odsetku wskazań na czynnik przyzwyczajenia.

Moim zdaniem, właśnie dążenie do satysfakcji i lojalności użytkowników, obok poszerzania i pogłębiania contentu, będzie czynnikiem, o który przede wszystkim będą musiały dbać portale, chcące zapewnić sobie wierną widownie.

Mariusz Kuziak - dyrektor marketingu w Interii:

Pierwszym odczuciem, po zapoznaniu się z wynikami badania - zarówno w części dotyczącej portali, jak i dla pozostałych grup serwisów - był brak jakiegokolwiek zaskoczenia. Te dane wyglądają dokładnie tak, jak sobie wyobrażałem - potwierdziły w 100% naszą dotychczasową wiedzę. W pełni pokrywają się też z informacjami o przyczynach odwiedzania portali w ogóle.

Po krótkim zastanowieniu można nawet pokusić się o stwierdzenie, że pewne kategorie ujęte w badaniu mogłyby być bardziej precyzyjne, np. tematyka portalu tak naprawdę bardziej chyba odzwierciedla postrzegany przez użytkownika wizerunek portalu, niż jako taką tematykę. Tematyka poszczególnych portali jest bardzo zbliżona, a obecnie istniejące w Polsce witryny tego typu zbytnio, w zasadniczej swej części, nie różnią się między sobą.