Funkcjonalność stron internetowych - banki internetowe

Najważniejszy syntetyczny wskaźnik - zadowolenie z wygody korzystania z serwisu - to w przypadku konta Inteligo aż 97% (udział klientów zadowolonych i bardzo zadowolonych; źródło: badanie wśród posiadaczy kont Inteligo), co niemal dwukrotnie przewyższa rynkową średnią przedstawioną w raporcie I-Metrii.

Jednocześnie, dzięki ułatwieniom w korzystaniu z konta i zarządzaniu pieniędzmi, klienci Inteligo zupełnie inaczej korzystają z bankowych usług internetowych. Głównym celem korzystania ze stron WWW nie jest sprawdzenie salda (to nasi klienci robią znacznie szybciej i wygodniej SMS-em), ale wykonanie przelewu lub płatności. Ta różnica w istocie oznacza, że dzięki Inteligo klienci nie tylko nie tracą czasu na chodzenie do banku czy na pocztę, ale nawet na włączanie komputera tylko po to, żeby sprawdzić saldo. A więc w porównaniu z konkurencyjnymi ofertami bankowości elektronicznej oszczędzamy klientom znacznie więcej czasu.

dr Wojciech Bolanowski - Wydział Utrzymania i Rozwoju Kanałów mBank:

Badania I-metrii, mimo oczywistych ograniczeń metodologicznych (liczba badanych, reprezentatywność próby, dyskusyjny dobór narzędzi badawczych) niosą cenne informacje dotyczące odbioru polskich serwisów różnych dziedzin e-commerce. Osobiście cieszy mnie dobra ocena całego sektora bankowości elektronicznej przez respondentów. Uważam, że jest to kolejny argument potwierdzający tezę, że instytucje finansowe potrafią racjonalnie wykorzystywać pojawiające się szanse biznesowe - w tym możliwości Internetu.

Pozycja lidera, jaką na rynku bankowosci elektronicznej zajmuje mBank rzutuje oczywiście na skład grupy badanej - nasi Klienci stanowili najliczniejszą grupę w badaniu dotyczącym witryn banków elektronicznych. Dlatego też wyniki badań I-metrii są dla nas szczególnie interesujące, a dane w nich zawarte są przez nas wykorzystywane w pracach nad kolejnymimodyfikacjami stron www mBanku. Natomiast, zgodnie z filozofią mBanku - podążaniem zgodnnie z potrzebami Klientów - podstawowym źródłem zmian w naszym serwisie www pozostają uwagi zgłaszane bezpośrednio do mBanku - pocztą elektroniczną, telefonicznie, na forum mBanku i zawarte w odpowiedziach na cotygodniowe ankiety umieszczane na naszych stronach www.