Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Friendster zmienia właściciela i stawia na wirtualne dobra

Friendster został przejęty przez mieszącą się w Malezji firmą MOL Global Pte, która chce czerpać przychody ze strony za pomocą mikropłatności.

Friendster powstał jako jeden z pierwszych serwisów społecznościowych w USA i przez pewien okres należał do czołówki najpopularniejszych stron w tym kraju. Został jednak

zdetronizowany przez projekty jak Facebook i MySpace.

Mimo, iż serwis zaczął tracić użytkowników na rodzinnym gruncie, zachował sporą popularność w południowej Azji. Według przedstawicieli Friendstera ok. 90 proc. ruchu na stronie pochodzi właśnie z Azji. W sierpniu stronę odwiedziło 20 mln aktywnych użytkowników pochodzących z Malezji, Singapuru, Indonezji i Filipin.

MOL Global Pte nie zdradza ile kosztowało przejęcie Friendstera. Według wcześniejszych domysłów kwota ta mogłaby osiągnąć nawet 100 mln dol.

Wykup to poszerzenie partnerstwa, jakie firmy zawarły jeszcze w październiku. Według warunków umowy MOL dostarczy dla Friendster platformę e-commerce dla usług "Friendster Wallet" oraz "Friendster Gift Shop", gdzie użytkownicy mogą kupić wirtualne podarunki dla znajomych.

Dodatkowo MOL snuje plany spopularyzowania Friendstera dzięki firmom należących do jego akcjonariuszy. Chodzi o salony franczyzowe w Malezji (i innych częściach Południowej Azji), jak Starbucks, 7-Eleven, Borders, Krispy Kreme, Wendy’s oraz Papa John’s Pizza.

Głównym udziałowcem w MOL jest Tan Sri Vincent Tan, CEO Berjaya Corporation Berhad, malezyjskiego koncernu o rocznych przychodach rzędu 1,8 mld dol.