Forrester: wzrost wydatków na e-marketing kosztem reklamy tradycyjnej

Sześciu na dziesięciu marketerów w Stanach Zjednoczonych zwiększa wydatki na marketing interaktywny kosztem ograniczeń budżetu przeznaczonego na tradycyjne formy reklamy - wynika z najnowszych badań i prognoz na lata 2009-2014 opracowanych przez firmę Forrester Research. Najbardziej traci reklama rozpowszechniana drogą pocztową, dynamicznie zaś wzrasta zainteresowanie marketingiem społecznościowym oraz mobilnym.

Najnowsza prognoza dotycząca amerykańskich budżetów reklamowych w latach 2009-2014 opublikowana przez Forrester Research nie daje zbyt wielu złudzeń przedstawicielom sektora reklamy tradycyjnej. 60% marketerów, którzy wzięli udział w badaniu deklaruje cięcie budżetów przeznaczonych na reklamę pocztową (o 40%), prasową (o 35%), w magazynach (28%) i telewizji (12%) oraz przesuwanie tych wydatków w obszar interactive.

Z raportu Forrester Research wynika, że kosztem reklamy tradycyjnej zyska przede wszystkim marketing w społecznościach (w 2009 r. warty 716 mln USD, a w 2014 aż 3,11 mld USD - 34% średnia roczna stopa wzrostu tj. CAGR) oraz marketing mobilny (którego wartość z 319 mln w 2009 r. wzrośnie wg prognoz do 1,27 mld USD w r. 2014 - 27% CAGR). Jeśli chodzi o inne formaty reklamy internetowej analitycy przewidują: wzrost wartości display (z 7,83 mld USD w 2009 do 16,9 mld pięć lat później: 17% średnia roczna stopa wzrostu), wzrost wydatków na marketing w wyszukiwarkach z 15,39 mld USD w 2009 do 31,59 mld USD w 2014 r.(15% średnia roczna stopa wzrostu) oraz wzrost wartości e-mail marketingu, który w za pięć lat warty będzie w Stanach Zjednoczonych 2,08 mld USD (11% średnia roczna stopa wzrostu).

Te optymistyczne dla sektora on-line wieści nieco inaczej wyglądają w świetle innego badania opublikowanego przez Forrester Research na początku lipca, w którym wyraźnie widać negatywne skutki spowolnienia gospodarczego w całej branży reklamowej. Ponad 70% dyrektorów marketingu w Stanach Zjednoczonych przyznało wówczas, że ich budżety są w bieżącym roku niższe niż rok temu (o 20% lub więcej). Ograniczane są zarówno wydatki na reklamę tradycyjną w prasie, radiu, telewizji i przekazywanej drogą pocztową, jak i na reklamę online (o 27% mniej niż w 2008 r.).

Źródło: http://mediapost.com