Ford zmieni podejście do reklamy

Jeden z największych reklamodawców świata, szósty największy w Stanach Zjednoczonych, coraz cieplej myśli o kanale interaktywnym. W 2007 roku Ford zamierza mocno namieszać w swoim media-mixie.

Jak powiedział John Felice, główny kierownik ds. marketingu marki Ford, cytowany przez MediaPost, wydatki producenta aut mają się znacząco zwiększyć w przyszłym roku, przy czym zdecydowanie większy nacisk Ford ma kłaść na możliwości, jakie dają nowe technologie.

W 2005 roku Ford wydał na działania marketingowe 2,4 mln USD w samych tylko Stanach Zjednoczonych. Wiadomo już, że udział telewizji w media-miksie firmy ma zmaleć. Jak powiedział Felice - Dni, w których emitowaliśmy trzydziestosekundowe spoty w trzech największych stacjach telewizyjnych są już za nami.

Felice zapowiedział, że nowe podejście Forda ma być znacznie bardziej eksperymentalne. Wymienił takie kanały jak VOD, gry oraz kampanie na telefony komórkowe oraz reklamę w serwisach społecznościowych takich jak YouTube.

Ford zmieni podejście do reklamy

Jak podaje raport AdAge, branża motoryzacyjna jest największym reklamodawcą w Stanach Zjednoczonych. W 2005 roku przeznaczyła na usługi marketingowe prawie 21 mld USD, z czego 8,4 mld na reklamę telewizyjną i 6,3 mld na reklamę w prasie codziennej. Do internetu trafiło 422 mln USD, czyli znaczniej mniej, niż przeznaczyły na internet dwie kolejne branże zestawione w rankingu największych reklamodawców.

Nieco ponad 1 mld USD przeznacza na reklamę w internecie branża handlowa (m.in. sieci sklepów, druga pod względem wielkości nakładów na reklamę branża w Stanach Zjednoczonych), najwięcej zaś branża telekomunikacyjna i internetowa, ujęta razem - nieco ponad 1,5 mld USD.

Raport AdAge (PDF)