Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Firmy o promocji on-line

Dla 28 proc. firm priorytetem w działaniach promocyjnych w internecie jest dotarcie do jak największej liczby potencjalnych klientów, ale tylko co czwarty przedsiębiorca w tym gronie stara się dotrzeć ze swoim przekazem reklamowym do konkretnej grupy docelowej - wynika z badania przeprowadzonego na firmach przez serwis Firmy.net.

Równie istotne dla firm (25 proc.) jest skuteczne pozyskanie klienta i wzrost sprzedaży. Dla 17 proc. kluczowa okazała się wysoka pozycja w popularnych wyszukiwarkach internetowych, a dla 9 proc. kreowanie wizerunku i zwiększenie rozpoznawalności marki.

Jeśli chodzi o wymogi rodzimych firm odnośnie strony wizualnej przekazu promocyjnego, to z badania Firmy.net wynika, że dla naszych przedsiębiorców najważniejsza jest przejrzystość i czytelność prezentacji reklamowej w sieci (8 proc.), a także konkretne funkcjonalności z tą reklamą związane (5 proc.).

Co warte zainteresowania, tylko 2 proc. ankietowanych wymienia niską cenę jako element decydujący o wyborze sposobu promowania się w Internecie. - Rośnie świadomość firm odnośnie narzędzi internetowej promocji. Świadczy o tym choćby fakt, że coraz więcej przedsiębiorstw mierzy wartość reklamy w sieci przez liczbę pozyskanych w ten sposób klientów, a nie za pomocą wysokości kwot przeznaczanych na reklamę - podsumowuje Michał Kurczycki, przedstawiciel twórcy Firmy.net, szwajcarskiej firmy NNV AG.

Firmy o promocji on-line

Roczne wydatki firm na promocję w internecie (w złotówkach)

Wyniki badania potwierdzają dynamiczny rozwój rynku reklamy w Internecie. Ponad 20 proc. spośród przebadanych przedsiębiorstw gotowych jest na ten cel zainwestować ponad 5000 zł rocznie, 11 proc. jest skłonnych wydać między 1501 zł a 2000 zł.

Firmy o promocji on-line

Co jest najważniejsze w promocji firmy w internecie

Metodologia

Badanie Firmy.net przeprowadzono w październiku 2008 roku za pomocą ankiety internetowej na którą odpowiedziało ok. 700 przedsiębiorstw zarejestrowanych w serwisie Firmy.net.