Firmy fonograficzne doceniają MP3

Warner Music Group zawarła umowę o współpracy z internetową spółka medialną RealNetworks. Obie firmy będą razem sprzedawać w Sieci nagrania w formacie MP3.

Jest to pierwszy konkretny krok w kierunku uporządkowania rozpowszechniania muzyki przez Internet. W listopadzie Warner Music zaoferuje w wirtualnej sprzedaży odpłatne utwory współpracujących z wytwórnią artystów.

Klientom początkowo zaproponuje się 1000 albumów. Ich sprzedażą, a najpierw przekształceniem na format MP3, zajmie się RealNetworks. Produkty Warner Music trafią także do 24 milionów klientów America Online, z którą koncern Time Warner zamierza podpisać umowę o fuzji. Płatne MP3 trafia także do katalogów największych sklepów internetowych Amazon.com i Walmart.com.

Warner Music jest bardzo aktywna w zwalczaniu niekontrolowanego rozpowszechniania muzyki w Internecie. Firma nie ograniczyła się do pozwania do sądu serwisu Napster, ale i stara się skutecznie przeciwdziałać piractwu oferując legalne kopie nagrań. Tymczasem inne spółki wchodzące w skład stowarzyszenia RIAA walczącym z wirtualnym piractwem, zaproponowały na razie tylko po 50 płyt do sprzedaży w formacie cyfrowym.