Filmy wabią do Sieci

Dwie głośne premiery filmowe, "Matrix Reaktywacja" i "X2: X Men United", sprawiły, że w ostatnich tygodniach gwałtownie wzrosła oglądalność amerykańskich serwisów filmowych i biletowych. Rekordziści mogą się poszczycić wzrostem oglądalności na poziomie 134%.

Takim wynikiem może się pochwalić oferujący bilety do kin serwis Fandango.com - w ciągu pierwszego tygodnia maja odwiedziło go ponad 540 tys. internautów - czyli właśnie o 134% więcej niż w poprzednim tygodniu (231 tys.). Niewiele gorszym wynikiem może poszczycić się serwis Movietickets.com - liczba odwiedzających go internautów wzrosła w tym samym okresie o 93% (do 388 tys.)

Wyraźnie, bo aż o 30% (do 266 tys.) zwiększyła się również na początku maja liczba gości popularnego serwisu filmowego RottenTomatoes.com. To i tak jednak niewiele w porównaniu z liczbą internautów, którzy odwiedzili na początku maja najpopularniejsze chyba firmowe serwisy - Yahoo! Movies i MSN Entertainment. Ten pierwszy zanotował 18% wzrost oglądalności (do 1,2 mln), zaś drugi - 13% (serwis odwiedziło 2,2 mln internautów).

Podane powyżej dane opracowała firma Nielsen/NetRatings.