Facebook wprowadzi reklamy

Serwis społecznościowy Facebook pracuje nad systemem reklamowym, który pozwoliłby firmom docierać z reklamą do użytkowników serwisu, bazując na tym, jakich informacji udzielają oni tam o sobie - podaje Wall Street Journal. To kolejne przedsięwzięcie, które ma ochotę na uszczknięcie kawałka reklamowego tortu.

Jak pisze dzisiaj Wall Street Journal, powołując się na rozmowy z pracownikami serwisu Facebook, prace nad systemem reklamowym mają duży priorytet w firmie. Najprawdopodobniej nowa platforma do e-reklamy będzie dostępna późną jesienią tego roku. Facebook nie chce jednak ujawnić żadnych szczegółów.

Jak na razie wiadomo jedynie tyle, że treść otrzymywanej reklamy będzie zależała od tego, jakie informacje użytkownik umieścił o sobie w Facebook.

Facebook to kolejny serwis, który zmienia swoją politykę reklamową. Kilka dni wcześniej swoje plany sprzedaży reklamy w serwisie zdradził You Tube.

Przypomnijmy, że Facebook powstał w lutym 2004 roku. Serwis założyło dwóch studentów Harvadu: Mark Zuckerberg i Dustin Moskovitz. Początkowo serwis popularny był jedynie wśród studentów amerykańskich uniwersytetów, szybko jednak rozszerzył swoje grono poza muru uczelni i granice USA. W lipcu br. Facebook znalazł się w pierwszej dziesiątce najczęściej odwiedzanych serwisów w Stanach Zjednoczonych. Był też witryną numer jeden wśród serwisów pozwalających na umieszczanie zdjęć, wyprzedzając popularnego Flickr.com

Coraz częściej spekuluje się na temat wartości Facebook. Peter Thiel, członek zarządu serwisu zaznaczył, że Facebook wart jest 8 mld USD. W jego opinii serwis przyniesie 1 mld USD przychodu w 2015 roku. Zakupem Facebook zainteresowanych było kilka firm. MySpace oferował ok. 975 mln USD za Facebook, oferta została jednak odrzucona. Później zakupem Facebook zainteresowane było Yahoo! oraz Google (oferując kolejno 1 mld USD i 2,3 mld USD).

Więcej o Facebook