Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Facebook wkracza na rynek zakupów grupowych

Już niedługo portal Marka Zuckerberga zacznie posiadać własne oferty zakupów grupowych. Facebook liczy na nawiązanie walki z Grouponem, który jest światowym liderem na tym rynku.

Oferta ma być na razie testowana w pięciu amerykańskich miastach: Dallas, Austin, Atlancie, San Francisco oraz San Diego. Nowa usługa będzie wykorzystywała Facebook Places, a użytkownicy zarejestrowani na portalu będą mogli nabyć ofertę a następnie podzielić się nią ze swoimi znajomymi. Za zmiany na portalu odpowiada dział sprzedaży Facebooka, który współpracować będzie z kilkoma amerykańskimi partnerami z branży zakupów grupowych (nie ma wśród nich Groupona).

Założony w 2008 roku Groupon, ma już ponad 60 milionów użytkowników w 28 krajach. Niedawno także Google ogłosiło wejście na rynek zakupów grupowych. Facebook, który przekroczył już 500 milionów zarejestrowanych użytkowników, może stać się dla nich bardzo poważnym konkurentem.

Z badań przeprowadzonych przez firmę konsultingową BIA/Kelsey wynika, że rynek zakupów grupowych osiągnął w 2010 roku przychód 873 mln dolarów amerykańskich. Eksperci szacują,że do 2015 roku firmy oferujące tanie masaże, wycieczki oraz bony do restauracji - osiągną ponad 3 miliardy dolarów przychodu. Jest więc o co walczyć.

Nie wiadomo, kiedy Facebook Deals będzie dostępne w Polsce. Wiele zależy od sukcesu wdrożenia nowego pomysłu w USA.