Facebook wkracza na rynek zakupów grupowych
-
- 15.03.2011, godz. 13:48
Już niedługo portal Marka Zuckerberga zacznie posiadać własne oferty zakupów grupowych. Facebook liczy na nawiązanie walki z Grouponem, który jest światowym liderem na tym rynku.

Polecamy:
- Facebook Deals w Europie - lepszy Groupon?
- Google Offers: potentat internetowy stworzy "własnego Groupona"
Zobacz także:
Założony w 2008 roku Groupon, ma już ponad 60 milionów użytkowników w 28 krajach. Niedawno także Google ogłosiło wejście na rynek zakupów grupowych. Facebook, który przekroczył już 500 milionów zarejestrowanych użytkowników, może stać się dla nich bardzo poważnym konkurentem.
Z badań przeprowadzonych przez firmę konsultingową BIA/Kelsey wynika, że rynek zakupów grupowych osiągnął w 2010 roku przychód 873 mln dolarów amerykańskich. Eksperci szacują,że do 2015 roku firmy oferujące tanie masaże, wycieczki oraz bony do restauracji - osiągną ponad 3 miliardy dolarów przychodu. Jest więc o co walczyć.
Nie wiadomo, kiedy Facebook Deals będzie dostępne w Polsce. Wiele zależy od sukcesu wdrożenia nowego pomysłu w USA.