Facebook: wart 10 mld USD, nr 1 w Wielkiej Brytanii

Microsoft Corp. kilka tygodni temu złożył firmie Facebook Inc. propozycję inwestycji. Gigant z Redmond miałby objąć 5% udziałów w tej popularnej platformie społecznościowej, dowiedział się The Wall Street Journal. Negocjowana wartość inwestycji waha się pomiędzy 300 a 500 mln USD, co daje wycenę Facebooka na poziomie 10 mld USD. Z kolei według ogłoszonych dzisaj danych Nielsen/Netratings, Facebook jest najpopularniejszym serwisem społecznościowym w Wielkiej Brytanii.

Jak podaje WSJ zakupem udziałów w Facebooku był zainteresowany również Google.

Journal informuje również, że negocjacje są we wstępnej fazie i mogą się zakończyć na niczym.

Facebook, Microsoft i Google odmówiły IDG NS komentarzy w tej sprawie.

Tymczasem pozycja Facebooka staje się coraz mocniejsza. Według opublikowanych dzisiaj rano wyników badania Nielsen/Netratings dla Wielkiej Brytanii za sierpień 2007, Facebooka odwiedziło 6,5 mln osób, czyli ok. 20% brytyjskich internautów, to o 541% więcej niż w tym samym okresie roku 2006.

Facebook po raz pierwszy wyprzedził serwis społecznościowy MySpace, który miał w sierpniu 6,38 mln użytkowników. Na trzecim miejscu rankingu znalazł się Bebo, z 4,45 mln użytkowników.