Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Facebook i Spotify tworzą serwis muzyczny?

W mediach pojawiły się pogłoski, że firmy połączyły siły i chcą stworzyć wspólny serwis muzyczny integrujący ich usługi jeszcze silniej niż obecnie. Jednak Facebook i Spotify nie potwierdzają tych doniesień, a wręcz przeciwnie, starają się je zdementować.

Pogłoski na ten temat pojawiły się w Forbes.com. Źródło dobrze zaznajomione ze sprawą przekazało serwisowi informację, że nowa usługa może zostać zaprezentowana już w ciągu najbliższych dwóch tygodni. Ikona Spotify miałaby pojawić się po lewej stornie aktualności na Facebooku, a po jej kliknięciu serwis zostałby zainstalowany. Działałby jednak jedynie w krajach, gdzie funkcjonuje Spotify, czyli nie w Polsce.

Jest to dość ciekawy pomysł dla obu firm i mógłby przynieść im pewne korzyści, ale problem w tym, że żadna z zainteresowanych stron nie potwierdza tych doniesień. Serwis Spotify mówi, że jego usługi są już zintegrowane z Facebookiem i ma z nim dobre relacje, ale nie ma w planach pogłębiania tej współpracy i tworzenia wspólnego serwisu muzycznego.

Facebook wypowiada się w podobnym tonie i zaprzecza jakoby podobne przedsięwzięcie było w toku. Uważa, że Spotify jest doskonałym przykładem wykorzystania integracji z Facebookiem w celu poszerzenia doznań użytkowników. Nie przewiduje jednak pogłębiania integracji serwisów.

Spotify jest obecnie dostępne w Wielkiej Brytanii i kilku krajach UE. Na wyspach usługa daje miesięczny dostęp do milionów utworów muzycznych za 10 funtów, a na kontynencie serwis udostępnia tą samą bazę utworów za 10 euro. Istnieje też darmowa wersja serwisu oferująca 10 godzin słuchania muzyki.