Facebook i Spotify tworzą serwis muzyczny?
-
- 27.05.2011, godz. 12:30
W mediach pojawiły się pogłoski, że firmy połączyły siły i chcą stworzyć wspólny serwis muzyczny integrujący ich usługi jeszcze silniej niż obecnie. Jednak Facebook i Spotify nie potwierdzają tych doniesień, a wręcz przeciwnie, starają się je zdementować.
Jest to dość ciekawy pomysł dla obu firm i mógłby przynieść im pewne korzyści, ale problem w tym, że żadna z zainteresowanych stron nie potwierdza tych doniesień. Serwis Spotify mówi, że jego usługi są już zintegrowane z Facebookiem i ma z nim dobre relacje, ale nie ma w planach pogłębiania tej współpracy i tworzenia wspólnego serwisu muzycznego.
Facebook wypowiada się w podobnym tonie i zaprzecza jakoby podobne przedsięwzięcie było w toku. Uważa, że Spotify jest doskonałym przykładem wykorzystania integracji z Facebookiem w celu poszerzenia doznań użytkowników. Nie przewiduje jednak pogłębiania integracji serwisów.
Spotify jest obecnie dostępne w Wielkiej Brytanii i kilku krajach UE. Na wyspach usługa daje miesięczny dostęp do milionów utworów muzycznych za 10 funtów, a na kontynencie serwis udostępnia tą samą bazę utworów za 10 euro. Istnieje też darmowa wersja serwisu oferująca 10 godzin słuchania muzyki.