Facebook blokuje AdSense w aplikacjach
-
- 07.03.2011, godz. 14:15
Twórcy aplikacji na Facebooka nie będą mogli skorzystać z kampanii AdWords i AdSense. Lista sieci reklamowych dopuszczonych przez Zuckerberga liczy 68. pozycji, ale nie ma wśród nich produktów Google.

Polecamy:
Zobacz też:
Oficjalny powód decyzji nie został ogłoszony. Może chodzić o niespełnienie przez Google punktu z regulaminu Facebooka, żądającego od sieci reklamowych udostępnienia pełnych danych, a w tym nazwisk pracowników.
W kuluarach mówi się, że decyzja FB nie jest zaskoczeniem, a trwający od miesięcy konflikt prawdopodobnie szybko się nie skończy. Przypomnijmy, że w listopadzie 2010 r. to Google odcięło Faceboooka od kontaktów Gmaila.
Nie można wykluczać, że Facebook wystartuje ze swoim własnym systemem reklamowym, podobnie jak zrobiło to Apple ze swoim iAd - mówi Szymon Barczak, Antyweb.pl. Prośby o wprowadzenie lepszych rozwiązań dla twórców aplikacji pojawiły się m.in. na forum deweloperskim FB.
Oto lista dostawców reklam dopuszczonych przez Facebook dla aplikacji w serwisie.