Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Facebook blokowany w biurach

Średnio połowa firm nie pozwala swoim pracownikom na korzystanie z serwisu społecznościowego Facebook w godzinach pracy. Pracodawcy zaniepokojeni są spadkiem efektywności i zagrożeniem dla bezpieczeństwa przedsiębiorstw - informuje firma badawcza Sophos.

Już 43% firm blokuje dostęp do serwisu Facebook w swoich siedzibach. Kolejne 7% ogranicza korzystanie z serwisów społecznościowych jedynie do celów biznesowych. Problem jedynie w tym, jak sprawdzić, czy pracownik rzeczywiście kontaktuje się z innymi w celach związanych z pracą czy w towarzyskich. Sophos prognozuje, że korzystanie z serwisów społecznościowych będzie powodowało coraz więcej konfliktów na linii zatrudniający-zatrudniony.

Właściciele firm są głównie zaniepokojeni spadkiem wydajności pracowników, którzy w serwisach społecznościowych potrafią spędzać po kilkadziesiąt minut dziennie. Poważnym problemem są też kwestie bezpieczeństwa. Sophos wykazał, że duża część zakładanych w Facebook profili użytkowników zawiera szczegółowe dane o ich obecnym pracodawcy, a tego typu informacje mogą posłużyć cyberprzestępcom do filtrowania sieci korporacyjnej czy podszywania się pod pracowników w celu wyłudzenia danych klientów.

Co ciekawe, dwie trzecie samych pracowników jest zaniepokojonych faktem, że ich koledzy z pracy udostępniają zbyt dużo informacji w Facebook, które mogą posłużyć do ataków typu phishing.

Z drugiej strony pracodawcy zdają sobie sprawę z tego, że Facebook staje się coraz bardziej popularnym narzędziem do nawiązywania kontaktów i chętnie jest wykorzystywany w biznesie.

Zdaniem Sophos, firmy powinny prowadzić jasną politykę odnośnie tego, czy chcą, aby ich pracownicy korzystali z serwisów społecznościowych. Powinny również zadbać o to, by pracownicy wiedzieli, jakimi zasadami bezpieczeństwa powinni się kierować w ujawnianiu informacji o firmie.

Badanie Sophos zostało przeprowadzone na grupie 600 pracowników.

W maju br. użytkownik średnio spędzał 186 minut w Facebook miesięcznie (o 35% więcej niż w zeszłym roku). W samej Wielkiej Brytanii w przeciągu pół roku liczba odwiedzających Facebook wzrosła 19 razy (dane podajemy za Nielsen//NetRatings).

Więcej o Facebook