Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Eyeblaster kolejnym chętnym na giełdę

Firma Eyeblaster ponownie chce wejść na giełdę. To już siódma firmą z branży online, która planuje w tym roku debiut na amerykańskim parkiecie.

Eyeblaster próbował już zdobyć środki z oferty publicznej w październiku 2008 r. Z IPO zrezygnowano jednak trzy miesiące później, tłumacząc się niekorzystną sytuacją na rynku.

Najwyraźniej firma nie zrezygnowała ze swoich planów i przełożyła ja tylko na bardziej dogodny okres. Firma złożyła wczoraj wniosek do amerykańskiej SEC (Securities and Exchange Commision), z którego wynika, że Eyeblaster zamierza uzyskać z giełdy 115 mln dol - czyli tyle samo, ile planował uzyskać półtora roku temu.

Głównym produktem działającej na rynku marketingu internetowego firmy Eyeblaster jest MediaMind. Narzędzie to wykorzystywane jest przez agencje reklamowe do zarządzania kampaniami i jak twierdzi Eyeblaster, w zeszłym roku MediaMind obsługiwało kampanie dla 7500 reklamodawców (m.in. Yahoo czy MySpace)

Od września ubiegłego roku Eyeblaster współpracuje na rynku polskim z Grupą Gazeta.pl w ramach serwisu MSN.gazeta.pl. W marcu współpraca między firmami została rozszerzona na całą ofertę Grupy. Oznacza to, że klienci Grupy Gazeta.pl będą mogli skorzystać z narzędzi do zarządzania kampaniami w internecie oraz tworzenia zaawansowanych kreacji.

Eyeblaster w 2009 r.

Przychody: 65.1 mln dol (wzrost o 2 proc. w porównaniu do 2008 r.)

Zysk netto: 9,8 mln dol (wzrost o 36 proc. w porównaniu do 2008 r.)

Główny udziałowiec: Sycamore Technologies Ventures (33.9 proc. udziałów)

Według paidContent.org, Eyeblaster jest już siódmą firmą w USA z branży online, która planuje w tym roku ofertę publiczną. Pozostałe firmy to: GameFly, Vringo, Everyday Health, Motricity, Lulu i Reply.com.