Europejczycy lubią e-zakupy

Mieszkańcy Europy coraz chętniej robią zakupy online - wynika z raportu Cyberstudy, opracowanego przez RoperASW oraz AOL Time Warner. W opracowaniu czytamy m.in. że od sierpnia do października 2002 r. przeciętny europejski e-konsument wydał na zakupy w sklepach internetowych ok. 430 EUR.

Oznacza to, że internetowe wydatki Europejczyków już niedługo mogą zrównać się z kwotami, jakie na zakupy w Sieci przeznaczają Amerykanie. Z raportu wynika, że przeciętny amerykański gość e-sklepów wydał tam równowartość 543 EUR. Kwoty są więc zbliżone - a jeszcze do niedawna dysproporcja była bardzo wyraźna.

Co ważne, według autorów Cyberstudy, aż 45% europejskich klientów e-sklepów zamierza kupować w nich więcej artykułów niż dotychczas - taką chęć deklaruje zaś jedynie 42% Amerykanów. Ze statystyk wynika też, że europejscy internauci chętniej niż mieszkańcy USA korzystają z usług banków internetowych - konta w Internecie ma 47% Europejczyków i tylko 36% Amerykanów.

Prawie 75% ankietowanych europejskich internautów przyznało, że regularnie wykorzystują Internet do gromadzenia informacji o produkcie, który zamierzają kupić.