Europa: Francuzi najbardziej uzależnieni od Internetu

Jak wynika z raportu European Interactive Advertising Association (EIAA) na temat sposobów korzystania z Internetu w poszczególnych państwach - Francuzi są najbardziej uzależnieni od przeglądania stron WWW.

Raport European Interactive Advertising Association (EIAA) to efekt już szóstej edycji programu "Mediascope Europe". Jak wynika z badań w całej Europie, francuscy internauci najczęściej korzystają z Sieci. 67% z nich każdego dnia odwiedza swoje ulubione strony i sprawdza pocztę. Poza tym 29% przyznaje, że przeznacza na to więcej niż 16 godzin w tygodniu. Według informacji firmy badawczej Nielsen Online, liczba internautów we Francji wzrosła o 15% w okresie od stycznia do listopada 2008 roku. Liczba aktywnych użytkowników Sieci przekracza już 40 milionów ludzi.

Ponadto francuski internauta spędza w Sieci blisko 28% swojego wolnego czasu. Podobne wyniki odnotowano w Wielkiej Brytanii i Kanadzie, natomiast pierwsze miejsce pod tym względem zajmują Chiny, w których przeciętnie każda osoba spędza 44% wolnego czasu w Internecie. Daleko w tyle na drugim miejscu są Stany Zjednoczone z wynikiem 30%.

W przypadku e-handlu, w 2008 roku najwięcej zakupów w Internecie dokonali Niemcy - 73% badanych przyznało, że choć raz brało udział w takiej transakcji. Na drugim miejscu znów pojawia się Francja z wynikiem 58%.

Raport EIAA wykazuje również stopień uzależnienia od Internetu. Na pytanie: "Jak bardzo Internet oddziałuje na twoje życie osobiste", respondenci mieli zaznaczyć odpowiedź na 10-punktowej skali. Najwyższy wynik wśród państw europejskich odnotowała Francja - 6,9.

"To bardzo ciekawe wyniki. Pamiętajmy, że społeczeństwo francuskie jest bardzo dojrzałe, żeby nie powiedzieć stare. Oznacza to, że zdecydowaną większość spośród wszystkich internautów stanowią seniorzy. Poza tym Francja jest to kraj, gdzie mniejszości narodowe stanowią sporą część całego społeczeństwa. Szczególnie są to muzułmanie, którzy zdecydowanie wpływają na wynik końcowy badań. Jest to potwierdzenie niektórych tez mówiących o całkowitym wymieszaniu się kultur w procesie globalizacji. Bez względu z jakiej pochodzisz kultury i jakiego jesteś wyznania, bo w Sieci stajesz się internautą podobnym do całej reszty" - mówi PC World socjolog zmian społecznych Ireneusz Kupidurski.