EntertainmentStandard 2010: wywiady z prelegentami

Audioteka, Scoremaster, Open.fm i Gagabox.pl - oto cztery rozmowy, które przeprowadziliśmy podczas konferencji EntertainmentStandard 2010.

Dużymi krokami zbliża się kolejna konferencja, której organizatorem jest Internet Standard. Tym razem będzie masa informacji o Facebooku, foursquare.com czy Twitterze.

SocialmediaStandard 2010 już 13-14 grudnia.

Poniżej natomiast prezentujemy cztery wywiady, które przeprowadziliśmy podczas odbywającej się niedawno konferencji EntertainmentStandard 2010. Tematyką tej konferencji były: muzyka, gry i wideo. Oczywiście w sieci.

Gagabox

Współtwórca Wirtualnej Polski, zaangażowany kiedyś także w rozwój internetowego ramienia Telewizji Polskiej oraz Rzeczpospolitej inwestuje obecnie w rynek audio online.

Leszek Bogdanowicz, prezes, M2Sphere (Gagabox) ma bardzo klarowny cel: dostarczyć do dowolnego urządzenia na terenie całego kraju i na terenie całego świata dowolne treści audio.

Obecnie Gagabox oferuje treści liniowe czyli dostęp do wielu różnych stacji radiowych online. Przyszłość produktu to jednak audio na żądanie, czyli dostęp do audiobooków czy muzyki, bez konieczności ściągania jej fizycznie na urządzenie.

Scoremaster

- "Chcieliśmy zapewnić ludziom ciekawą rozrywkę podczas mundialu, na którym nie było Polaków" - tak zrodził się pomysł na aplikację Scoremaster.

Juliusz Kornaszewski dyrektor zarządzający i właściciel, Mindspot Communication & Media mówi m.in. o drogach rozwoju aplikacji. - "Wprowadziliśmy takie pionierskie rozwiązanie w skali gier społecznościowych jak sklep. Można u nas wymieniać wirtualną walutę na produkty materialne, jak gadżety czy rabaty, ale także produkty wirtualne jak kody dostępu itd."

Mundial się skończył. Co dalej z aplikacją? Od czasu Mundialu w Scoremasterze powstało 7 lig europejskich, obstawiać można eliminacje do EURO, siatkówkę czy skoki narciarskie.

Audioteka.pl

M.in. o kuponach na audiobooki, które można kupić w sklepach z AGD/RTV czy o tworzeniu audiobooków polskich tygodników opowiada Marcin Beme, członek rady nadzorczej MDPL (Grupa K2 Internet), współtwórca Audioteka.pl.

Open.fm

Jaka jest struktura kosztów w radiu internetowym? 45% kosztów Open.fm generują ludzie. Druga pozycja to licencje i opłaty związane z programowaniem (m.in. organizacje zbiorowego zarządzania prawami autorskimi), a trzecia to łącza. W najbliższych 3-4 miesiącach te ostatnie koszty prawdopodobnie znacznie wzrosną, ze względu sezon zimowy.

O tych i innych kwestiach opowiada Rafał Sokalski, music & audio content general manager, GG Network.