Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

"Email? To dobre dla zgredów!"

Tak przynajmniej twierdzą amerykańskie nastolatki. Wynika tak z badań opublikowanych przez Pew Internet & American Life Project. Młodzi ludzie wolą porozumiewać się między sobą przez komunikatory internetowe.

Badania przeprowadzone zostały przez Pew Internet & American Life Project - centrum badań nad społecznym wpływem Internetu na mieszkańców USA, pod koniec zeszłego roku, ale ich wyniki opublikowano dopiero w tym tygodniu. Wynika z nich, że użytkownicy Internetu w wieku od 12 do 17 lat wykorzystują pocztę elektroniczną jako dobre narzędzie do komunikowania się z dorosłymi. W kontaktach między sobą zdecydowanie bardziej wolą porozumiewać się za pomocą komunikatorów internetowych. Mimo tego do korzystania z e-maili przyznaje się 90% ankietowanych nastolatków.

Raport wskazuje, że z komunikatorów korzysta 75% nastolatków i 42% dorosłych posiadających dostęp do Internetu. Prawie jedna czwarta z przebadanych 1100 nastolatków powiedziała, że komunikatory wykorzystuje do przesyłania odnośników do stron internetowych lub zdjęć swoim znajomym. Jedna trzecia wysyłała filmy i muzykę. Wśród dorosłych odsetek ten był dużo niższy.

Zwiększyła się też liczba młodzieży, która ma dostęp do Internetu. Dziewięciu na dziesięciu amerykańskich nastolatków posiada dostęp do Sieci, podczas gdy w 2000 r. dostęp ten miało 74 % przedstawicieli młodego pokolenia.