Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Elektroniczna giełda powierzchni reklamowej

W tym tygodniu ruszyło MediaX – pierwsza w Polsce internetowa platforma obsługująca handel powierzchnią reklamową we wszystkich mediach.

Założeniem platformy jest pośrednictwo pomiędzy sprzedawcami i nabywcami. Witryna umożliwia całodobowy dostęp do rynku, możliwość jego monitorowania, wyszukiwania najlepszych ofert, realizację nietypowych usług i zawieranie za jej pośrednictwem transakcji. Prowizja od nich będzie jedynym źródłem dochodu witryny.

Dzięki współpracy z firmami badawczymi (w chwili obecnej SMG/KRC, trwają negocjacje z AGB) dostępne będą badania rynkowe i pomiary telemetryczne, które mają ułatwić wybór najlepszej kampanii marketingowej. W przygotowaniu jest także medialno-reklamowy serwis informacyjny.

Witryna współpracuje teraz z ok. 100 podmiotami na rynku (kilkanaście z nich brało udział w fazie przygotowawczo-testowej projektu), działających w takich branżach jak radio, telewizja i prasa. Na pytanie o zainteresowanie branży internetowej platformą prezes zarządu MediaX, David Williams, powiedział, że dot.comy są na razie tylko potencjalnymi klientami. Rynek reklamy internetowej bowiem dopiero raczkuje. MediaX myśli w pierwszym rzędzie o pozyskaniu portali horyzontalnych ale docelowo jest zainteresowana całym rynkiem internetowym. Jest to dosyć ciekawy paradoks, że typowy dot.com nie może teraz budować swojej pozycji w oparciu o firmy z tej samej branży. Mówi to wiele o rynku reklamy internetowej.

MediaX jest pierwszym (i chyba obecnie jedynym godnym uwagi) projektem inkubatora E-farm. Zainwestował on w projekt ok. 1 miliona dolarów. Nie spodziewa się zwrotu z inwestycji wcześniej niż za parę lat. David Williams, który jest także pracownikiem E-farm, nie chciał sprecyzować jakie plany ma inkubator względem projektu i kiedy przewiduje jego usamodzielnienie. Stwierdził tylko, że starają się wypracować dla każdego projektu mocną pozycję rynkową. Można z tego wnosić, że przyszłość MediaX nie jest jeszcze dla inkubatora oczywista.