Elektrim buszuje w Sieci

Elektrim kupi 55 procent udziałów w polskim hubie Poland.com oraz razem z partnerami otrzyma wyłączność na negocjacje w sprawie kupna Access.com, producenta programów lojalnościowych.

Elektrim odkupi 55,01 procent akcji Poland.com od założycieli firmy – MCI Management (zależna od Howella) i wydawnictwa komputerowego Vogel Publishing. Łączna wartość transakcji wynosi 16,3 miliona dolarów. Za większościowy pakiet zapłaci 9,8 miliona dolarów w gotówce. Następne 6,8 miliona dolarów wyniesie wartość usług świadczonych przez spółkę wobec Poland.com. Elektrim sprzeda temu serwisowi usługi umożliwiające utworzenie systemu dostępu do portalu.

Umowa przewiduje także możliwość zwiększenia udziałów przez Elektrim do 80 procent. Spółka może je odkupić od dotychczasowych właścicieli za maksimum 30 milionów dolarów. Opcja ta jest uwarunkowana zdobyciem przez Poland.com 500 tysięcy klientów do końca przyszłego roku. Obecnie hub (łączący w sobie portale ogólne, czyli horyzontalne, i tematyczne, czyli wertykalne) ma 50 tysięcy zarejestrowanych użytkowników i notuje ok. 10 milionów odwiedzin miesięcznie.

Plany Elektrimu przewidują dalszą ekspansję w Sieci. Zakup Poland.com zrealizował zamiary wobec indywidualnych użytkowników Internetu. Spółka uruchomi w ramach huba jeszcze 8 serwisów, poświęconych głównie rozrywce i kulturze. Następnie plany przewidują wejście na rynek klientów korporacyjnych. Zostaną uruchomione portale dla małych i średnich firm oraz serwis biznesowo-finansowy.

Inwestycja w Poland.com ma charakter długoterminowy. „Od początku tworzenia huba myśleliśmy o pozyskaniu inwestora strategicznego z branży telekomunikacyjnej, Elektrim jest najbardziej odpowiednim partnerem” – powiedział Tomasz Czechowicz, prezes MCI Management. Pozyskany kapitał powinien wystarczyć na rozwój serwisu w ciągu najbliższych 1-1,5 roku. Po dwóch latach hub powinien zacząć przynosić zyski. Wtedy Elektrim chce wprowadzić go na jedną z zachodnich giełd, nie wyklucza również pozyskania inwestora strategicznego.

Elektrim podpisał też list intencyjny z założycielami firmy Acces.com – Douglasem Maguire i 7th & Market Inc. Zgodnie z umową, otrzymał razem z Eastbridge NV i American Retail Investments wyłączność na negocjacje w sprawie nabycia udziałów spółki, która zajmuje się produkcją programów lojalnościowych dla klientów korporacji różnych branż.

Elektrim prowadzi razem z Eastbridge sklep internetowy sieci handlowej Empik.