Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Edipresse walczy o internet

Edipresse, wydawca takich tytułów prasowych jak Viva, Przekrój, Przyjaciółka coraz intensywniej wchodzi do sieci. W dziale internetowym wydawnictwa nastąpiły zmiany kadrowe. Będą przebudowywane wszystkie dotychczasowe serwisy internetowe. Otwierane są także nowe witryny, pierwsza z nich to babyonline.pl, wortal przeznaczony dla rodziców oraz osób planujących lub oczekujących na dziecko.

Najbardziej znany serwis wydawnictwa to Polki.pl, który miał w październiku wg Megapanel PBI/Gemius 253 tys. użytkowników i zasięg 1,99%. - W listopadzie mieliśmy już ponad 300 tys. użytkowników. Do końa roku chcemy by Polki.pl miały ich 1 mln. [to dane na podstawie wewnętrznych statystyk Edipresse - przyp. red.] - mówi Tomasz Sofuł, zajmujący się promocją internetową Edipresse.

Poza tym wydawnictwo ma w sieci witryny swoich magazynów. Serwis Viva.pl przeszedł ostatnio gruntowną modernizację, jest teraz codziennie aktualizowany. -Naszym bezpośrednim konkurentem są serwisy portalu o2.pl - mówi Sofuł. Chodzi przede wszystkim o Pudelek.pl i LuxLux.pl. -Do końca roku chcielibyśmy mieć 0,5 mln użytkowników na Viva.pl - dodaje. Dla porównania, Pudelek.pl odwiedziło w październiku 996 tys. użytkowników (dane za Megapanel PBI/Gemius).

Dlaczego nowo otwarty serwis wydawnictwa jest przeznaczony właśnie dla rodziców? -Robiliśmy badania rynku i okazało się, że jest bardzo duży potencjał w tym segmencie - tłumaczy Sofuł. -To także świetna przestrzeń dla reklamodawców - dodaje. Edipresse zamierza większość reklam sprzedawać na własną rękę, bez pośrednictwa sieci reklamowych.

Edipresse walczy o internet

Serwis BabyOnLine.pl

Nad zawartością merytoryczną BabyOnLine.pl czuwa Marta Fidecka, psycholog dziecięcy, wcześniej współpracowała z wydawnictwami prasowymi. Serwis zawiera dużo "contentu" dla rodziców do tej pory niedostępnego w polskim internecie, w tym materiały wideo. -Wortal został uruchomiony teraz w wersji testowej. Pełna wersja zostanie udostępniona na początku marca 2006 - mówi Sofuł. Największą konkurencję dla BabyOnLine stanowi serwis eDziecko portalu Gazeta.pl, który wg. Megapanel PBI/Gemius miał w październiku 361 tys. użytkowników.

Z intensyfikacją działań w internecie wiążą się zmiany kadrowe. Działem internetowym Edipresse Polska kieruje od 1 listopada 2006 r. Anna Kęsicka, pełnomocnik zarządu ds. internetu. Z dniem 1 stycznia 2007 r. kierownikiem działu reklamy Edipresse Polska w internecie został Cezary Malinowski, wcześniej Account Manager w portalu Gazeta.pl. Dotychczasowa redaktor naczelna wortalu Polki.pl, Marta Sobolska, rozstaje się z wydawnictwem z końcem stycznia bieżącego roku.

Grupa Edipresse została założona ponad 100 lat temu w Szwajcarii. Wydaje ponad 160 tytułów w kilkunastu krajach europejskich i azjatyckich. Zatrudnia ponad 3800 osób. W Polsce Edipresse jest obecne od 1995 roku.