EBay pożegna Japonię

Do końca marca br. witryna aukcyjna zaprzestanie działalności na rynku japońskim. Ebay przegrał z Yahoo Japan, zamierza jednak odbić to sobie na rynku chińskim.

EBay nie powiódł się plan pokonania na japońskim rynku aukcji internetowych Yahoo Japan, spółkę Yahoo i japońskiego Softbanku. eBay Japan oferuje obecnie na swoich aukcjach 25 tys. przedmiotów, podczas gdy Yahoo Japan – 3,5 mln. W związku z tym eBay zamknie swoją japońskojęzyczną stronę i będzie przekierowywać użytkowników na amerykańską wersję serwisu. „W przypadku aukcji online szczególnie trudno jest nadrobić straty w stosunku do firm, które rozpoczęły działalność na danym rynku wcześniej” – ocenił wydarzenie analityk SoundView Technology Group.

Pracę straci 17 pracowników w Japonii. EBay nie ujawnił, czy utworzy na poczet zamknięcia przedstawicielstwa rezerwę w budżecie.

Przedstawiciele eBay zapowiedzieli jednak możliwość powrotu japońskiej witryny w przypadku pojawienia się sprzyjających okoliczności. Ebay nie porzuca ponadto działalności na rynku azjatyckim, na którym obecnie będzie działał w pięciu krajach – w tym tygodniu przejął tajwańską stronę aukcyjną NeoCom Technology za 9,5 mln USD. Analitycy postrzegają to jako zapowiedź próby wejścia na rynek chiński.