Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

E-sklepy mogą mieć problem z kurierami

DPD Polska, trzecia największa firma kurierska w Polsce, przestaje przewozić przesyłki cięższe niż 31,5 kg. Taka decyzja może zaszkodzić sklepom internetowym sprzedającym duży sprzęt RTV/AGD, czytamy w "Gazecie Wyborczej".

Większość polskich sklepów internetowych korzysta z usług firm kurierskich, rzadziej z własnego transportu.

DPD (wcześniej Masterlink) tłumaczy swoją decyzję faktem, że wielkie przesyłki trzeba sortować ręcznie, a więc zarabia się na nich mniej, "gabaryty" potrafią uszkodzić mniejsze paczki oraz są problemowe w doręczaniu.

Nieoficjalnie mówi się jednak, że sklepy internetowe usiłują wyłudzić pieniądze z ubezpieczeń. Przekazują kurierom już uszkodzony sprzęt, a później firma kurierska musi płacić odszkodowanie za to, że został on rzekomo uszkodzony w transporcie.

Tymczasem w listopadzie zaczyna się pracowity dla sklepów i kurierów przedświąteczny okres. - Ilość przewożonych przesyłek zwiększa się w tym czasie nawet o 60%. Wielokrotnie wzrasta także liczba przesyłek ze sklepów internetowych pod adresy prywatne- opowiada "Gazecie Wyborczej" Monika Biedrzycka z UPS Polska.

Jak mówią przedstawiciele firm kurierskich, rynek przesyłek internetowych w Polsce dopiero się rozwija, ale wraz ze wzrostem e-commerce, będzie stawał się coraz bardziej atrakcyjny także dla kurierów. - Największym problemem w świadczeniu tego typu usług jest zupełnie inne "okienko czasowe" w doręczeniach do osób prywatnych i firm: gdy biznes pracuje, osób prywatnych nie ma w domu- wyjaśnia w "Gazecie Wyborczej" Rafał Dziura z TNT Express Poland. Według Dziury najlepszym rozwiązaniem dla sklepów internetowych byłoby rozdzielenie przesyłek dla biznesu i osób prywatnych, ale najpierw polski rynek e-commerce musi znacznie wzrosnąć.

Źródło: Gazeta Wyborcza