E-reklama w ryzach standardów
- Anna Meller,
- 04.11.2003, godz. 10:02
Dwie instytucje kontrolujące i korygujące reklamę internetową ogłosiły wprowadzenie pierwszej europejskiej standaryzacji tej formy promocji. Jest to próba uporządkowania zjawiska i ułatwienie reklamodawcom wyboru najlepszej opcji marketingowej.
Nad ustaleniem standardów pracowały wspólnie European Interactive Advertising Association (EIAA) oraz europejski oddział światowej organizacji Interactive Advertising Bureau Europe (IAB Europe). Uchwalono sześć formatów, w tym cztery obejmują już wcześniej opracowane przez IAB kształty e-reklamy.
Nowe standardy obejmują:
- tradycyjny banner o wymiarach 468x60
- skyscraper 120x600
- szeroki skyscraper 160x600
- prostokąt 180x150
- średni prostokąt 300x250
- super banner 728x90
W komentarzu do ogłoszonych standardów Michael Kleindl, członek zarządu EIAA zaznaczył, że wynikają one z potrzeb reklamodawców, którzy domagają się ujednoliconych form reklamy. ”W ramach tych formatów agencje reklamowe będą mogły wykazywać się kreatywnością, a jednocześnie przygotowując reklamę, będą wiedziały, że właśnie w takich wymiarach zostanie ona zaprezentowana w Internecie” - powiedział Kleindl.
Więcej informacji:
http://www.IABEurope.ws