E-mail na pokładzie United Airlines

Linie lotnicze United Airlines do końca roku zaoferują swoim klientom możliwość odbierania i wysyłania poczty elektronicznej w czasie lotu.

Konkurencja ze strony tanich linii lotniczych wymusiła jakiś czas temu zdecydowane działania ze strony United Airlines. Amerykańskie linie za wszelką cenę starają się zainteresować swoją ofertą jak największą grupę klientów, ze szczególnym naciskiem na najbardziej dochodowy sektor biznesowy. Firma jest w nienajlepszej kondycji i korzysta z sądowej ochrony przed wierzycielami.

Nowa usługa związana z odbieraniem poczty elektronicznej ma być oparta na już dostępnej usłudze JetConnect (rozmowy głosowe, wiadomości tekstowe, aktualne informacje i prognoza pogody), funkcjonującej w blisko 80 samolotach linii United Airlines i zarządzanej przez firmę Verizon Communication.

W nowej usłudze, podobnie jak w JetConnect, do odbierania poczty elektronicznej wystarczy podłączenie laptopa lub PDA do gniazdka sieciowego umieszczonego w fotelu pasażera. Niestety koszt usługi będzie znacznie większy - za jeden lot użytkownik zapłaci 15,98 USD, w porównaniu do 5,99 USD za JetConnect. Dodatkowo trzeba będzie zapłacić 0,10 USD za każdy dodatkowy kilobajt danych, jeżeli rozmiar wiadomości przekroczy 2 KB (łącznie z załącznikami).

Na dzień dzisiejszy firma nie przewiduje rozszerzenia oferty na loty międzynarodowe.