Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

E-commerce w Europie trzyma się mocno

Wartość europejskiego e-commerce w 2011 osiągnie 323 mld EUR (407 mld USD), szacuje eMarketer. Polska ma być jednym z motorów napędzających rynek e-commerce w Europie na początku drugiej dekady.

W 2006 r. przychody ze sklepów internetowych w Europie osiągnęły wartość 106 mld EUR (133 mld USD) i nadal intensywnie wzrastają. Największy skok - o 37%- przewidziany jest na obecny rok. Wartość ze sprzedaży online ma wynieść 197 mld USD. Amerykańska firma badawcza przewiduje, że średnio o 25% będą wzrastać przychody e-commerce w Europie w kolejnych latach.

Według badania trzy największe rynki e-commerce w Europie to Wielka Brytania, Niemcy i Francja. Brytyjski rynek w 2006 r. wart był niemal 56 mld USD, niemiecki 27 mld USD, a francuski 12,5 mld USD. Zdaniem eMarketera, te trzy kraje stanowią tzw. pierwszą falę rozwoju e-commerce w Europie.

W ciągu najbliższych czterech lat spodziewana jest kolejna fala, lecz na nieco mniejszą skalę, która obejmie takie kraje jak Włochy, Holandię i Hiszpanię. Polska, wraz z Rosją i Czechami ma rozpocząć trzecią falę na początku przyszłej dekady.

E-commerce w Europie trzyma się mocno

Jak wynika z opublikowanego niedawno raportu Gemiusa i Sklepy24.pl "E-Commerce 2007", Polska jest liderem e-commerce w Europie Środkowo-Wschodniej.

Źródło: eMarketer