Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

E-biznes z pudełka

Neuron-IT chce w ciągu roku sprzedać 1000 pudełek z oprogramowaniem do budowy sklepu interentowego easySHOP. System i sprzedaż jest zintegrowana z pasażem internetowym Onet.pl oraz usługą autoryzacji transakcji on-line w eCard.

W ciągu roku Neuron-IT chce sprzedać małym i średnim firmom w Polsce 1000 pudełek z oprogramowaniem do tworzenia i zarządzania sklepem internetowym. Klientom EasyShopu oferowany jest ponadto na specjalnych warunkach pakiet usług hostingowych i reklamowych od Onetu oraz autoryzacyjnych od eCard-u.

EasySHOP jest zintegrowany z pasażem Onet.pl oraz usługą autoryzacyjną e-Card. Dzięki umowie o współpracy pomiędzy firmami, roczny koszt funkcjonowania sklepu wynieść ma około 3 tys. zł. Składają się na to koszty licencji easySHOP (1250 zł), hostingu (375 zł), aktywacji usługi eCard-u (300 zł) oraz abonamentu w tym centrum autoryzacyjnym (1188 zł). Ponadto nowy sklep otrzymuje pakiet reklamowy w Onecie o wartości 500 zł za darmo. Według przedstawionych przez Neutron-IT symulacji koszt skorzystania z pakietu jest niższy o połowę od porównywalnego rozwiązania, jakie może zaoferować provider i dziesięciokrotnie tańszy od prowadzenia sklepu w oparciu o licencję i rozwiązanie zachodnie ( w pierwszym roku działania sklepu).

„Chcemy do naszego rozwiązania przekonywać małe i średnie firmy, które jeszcze nie zaistniały w Internecie – stąd prostota obsługi i instalacji naszego sklepu. Jeśli stać je na zakup oprogramowania księgowego, pora by zastanowiły się nad rozpoczęciem handlu także w Sieci” – powiedział Michał Jakubowski, prezes Neutron-IT. Pozyskanie klientów przez easySHOP oznaczałoby także zastrzyk świeżej krwi dla pasażu internetowego Onetu. „Obecnie mamy 60 sklepów zamieszczających ofertę produktową w pasażu, w tym wszystkich najważniejszych graczy na rynku. Do końca roku chcielibyśmy mieć ofertę około 20% polskich sklepów internetowych” – powiedział Miłosz Łyczakowski reprezentujący pasaż Onetu. Przedstawiciel pasażu odniósł się w tej wypowiedzi do podanej przez I-Metrię liczby około 800 działających w Polsce e-sklepów. Nie wiadomo, jak sytuację zmieni pojawienie się oferty easySHOP-a. W praktyce wszyscy jego klienci stają się uczestnikami pasażu, który pobiera jedynie prowizję od sprzedaży. „Na pewno nie grozi nam los Vendi – w odróżnieniu od tamtego pasażu po prostu mamy ruch i przychody, które pozwalają nam finansować bieżącą działalność” – stwierdził Miłosz Łyczakowski.

Wielkie plany Neutron-IT w zakresie liczby sprzedanego oprogramowania wspierać ma przede wszystkim poprzez swoją sieć dilerską firma MSM, producent oprogramowania finansowo – księgowego dla małych i średnich firm - RAKS. Sieć obejmuje około 100 partnerów, MSM ma także polecać easySHOP około 10 tysiącom swoich klientów. Michał Jakubowski z Neutron-IT powiedział także o planach sprzedaży rozwiązania w podobnej, pakietowej formie na rynkach Europy Środkowej, we współpracy z miejscowymi partnerami. Rozmowy w tym względzie prowadzone są w Rumunii i Rosji.