E-biznes od kuchni: Bankier.pl

Marketing

Bankier prowadzi szereg różnych działań marketingowych, od mniejszych akcji promujących nowo uruchomione usługi, po duże kampanie wizerunkowe. Najczęściej wykorzystuje w nich internet (wyszukiwarki, banery, mailingi), radio i prasę branżową, choć zdarza mu się też zaistnieć w telewizji - głównie w stacjach tematycznych, m.in. TV Biznes, TVN24

W tym roku największy nacisk położony został na promocję serwisu dla telefonów komórkowych. W lipcu i sierpniu reklamy mobilnego Bankiera pojawiły się w prasie (m.in. Puls Biznesu, Forbes i Newsweek) oraz na kilkunastu witrynach internetowych (m.in. Polityka.pl, Gazeta.pl, Mediarun.pl, Wakacje.pl). Budżet kampanii wyniósł łącznie ponad 1,1 mln zł.

Konkurencja

Poniżej prezentujemy średni zasięg wybranych serwisów finansowych w drugim kwartale 2006 i 2007 r.

E-biznes od kuchni: Bankier.pl

Od samego początku bezpośrednim konkurentem Bankiera jest uruchomiony w 2000 r., również we Wrocławiu, serwis Money.pl. Przez długi czas Money.pl był pierwszym, pod względem liczby użytkowników (a więc i zasięgu), polskim wortalem finansowym, jednak na początku 2007 r. Bankierowi udało się go prześcignąć.

Zgodnie z wynikami Megapanelu, w drugim kwartale br. średni zasięg serwisów biznesowych Money.pl wyniósł 9,69%, a serwisów Bankiera - 9,70%. Taki wynik pozwolił Bankierowi prześcignąć sekcję biznesową Interii (9,08%) i dał mu trzecią, po serwisach Onetu (18,72%) i Wirtualnej Polski (13,00%), pozycję w kategorii "Biznes, Finanse, Prawo".

Ciekawe wyniki przynosi porównanie serwisów finansowych pod względem liczby odsłon.

E-biznes od kuchni: Bankier.pl

W drugim kwartale 2006 r., mimo mniejszej liczby użytkowników, serwisy Bankiera notowały prawie 70% więcej odsłon niż serwisy Money.pl. Rok później, w tym samym okresie użytkownicy obu wortali dokonali odpowiednio 50,9 mln i 16,8 mln odsłon. Lepszym wynikiem od Bankiera mogły się pochwalić tylko serwisy biznesowe Onetu (69,9 mln).