Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Dynamiczny wzrost rynku mobilnego wideo

Jak stwierdza raport amerykańskiej firmy Telephia Inc., dochody z mobilnej telewizji i subskrypcji materiałów wideo rosły w ostatnich dwóch latach o 198%, by osiągnąć 146 mln USD w pierwszym kwartale 2007. Około 8,4 mln amerykańskich konsumentów mediów bezprzewodowych subskrybuje jakąś z form mobilnego wideo - grupa ta stanowi obecnie 4% wszystkich użytkowników usług mobilnych w Stanach Zjednoczonych.

Jak mówi Kanishka Agarwal, wiceprezes ds. mediów mobilnych w Telephia Inc.: -- W ciągu bardzo krótkiego czasu liczba subskrybentów mobilnego wideo wzrosła do 8 milionów i jest porównywalna z przeciętną oglądalnością, jaką ma w tym sezonie pojedynczy odcinek "Rodziny Soprano".

Jest w tym duża zachęta dla reklamodawców, ponieważ prawie połowa przebadanych subskrybentów mobilnego wideo wyraziła chęć oglądania reklam w telefonach komórkowych w zamian za dodatkowe usługi. Przynajmniej 55% z nich oznajmiło też, że przypomina sobie oglądanie reklamy mobilnej w ciągu ostatnich 30 dni, co jest wynikiem trzykrotnie lepszym dla współczynnika "zapadania reklamy w pamięć" niż w ogólnej grupie wszystkich użytkowników usług mobilnych.

Jak twierdzi Kanishka Agarwal: -- Konsumenci od małego są przyzwyczajani do oglądania spotów reklamowych na swoich domowych odbiornikach telewizyjnych, dzięki czemu wykształcono u nich zachowanie, które przekłada się na telewizję mobilną i sprawia, że reklamy są bardziej akceptowane.

Przychody z telewizji mobilnej i usług wideo nie są jednak jedynymi źródłami zadowolenia amerykańskich usługodawców. Rynek bardzo dużo zyskuje też ze sprzedaży muzyki: dźwięków do komórek, dzwonków i utworów muzycznych, które przyniosły w pierwszym kwartale tego roku 239 mln USD przychodu.

Jak wynika z raportu Telephii, co najmniej 27 milionów subskrybentów ściągnęło w tym roku jakiś plik audio na swoją komórkę, co dało wzrost przychodów o 8 mln USD w porównaniu z zeszłym rokiem.

Prawie 29 milionów konsumentów mediów mobilnych skorzystało też w marcu z mobilnego internetu, dzięki czemu jego penetracja w Stanach Zjednoczonych wyniosła wg raportu 12%.

tekst: Konrad Szlendak

źródło: RCR