Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Dynamiczny wzrost polskiego e-commerce w 2007 r.

W 2007 r. obroty polskiego rynku e-commerce B2C wzrosły o co najmniej 50-70% w stosunku do roku poprzedniego. Do takich wniosków doszli analitycy serwisu Sklepy24.pl na podstawie wyników przeprowadzonej w grudniu ankiety oraz obserwowanego wzrostu liczby polskich sklepów.

W ubiegłym roku zdecydowana większość polskich sklepów internetowych odnotowała wzrost sprzedaży. Blisko połowa zwiększyła swoje obroty o ponad 30%, a co piąty sklep przynajmniej je podwoił.

Zeszły rok przyniósł także dynamiczny wzrost liczby firm zajmujących się handlem w sieci. Według szacunków serwisu Sklepy24.pl liczba ta przekracza obecnie 3,5 tys., co oznacza, że w 2007 r. w polskim internecie przybyło mniej więcej tysiąc nowych sklepów.

W katalogu Sklepy24.pl najbardziej dynamicznie rozwijały się kategorie Prezenty i akcesoria, Odzież i obuwie oraz Dom i ogród. Jak mówi Piotr Jarosz, szef serwisu, świadczy to o odkrywaniu przez sprzedawców nowych obszarów działalności, gdyż równocześnie najmniej dynamicznie rozwijały się kategorie: Dla dziecka i mamy, Foto i RTV-AGD oraz Książki i multimedia.

Pełne wyniki ankiety przeprowadzonej przez Sklepy24.pl w grudniu 2007 r., a także analiza porównawcza z wynikami z 2006 r. zostaną przedstawione już niebawem w nowym raporcie "eCommerce 2007" opracowywanym przez redakcje serwisów Sklepy24.pl i Internet Standard.

Serwis Sklepy24.pl od trzech lat monitoruje polski rynek e-commerce i regularnie publikuje raporty o jego stanie. W ostatnio przeprowadzonym badaniu udział wzięło 361 z 3257 sklepów internetowych zarejestrowanych w serwisie na koniec grudnia 2007 r.