Dwa miliony Polaków zrobi zakupy online przed Świętami

Okres przedświąteczny to zazwyczaj duże obroty, także dla sklepów internetowych. W tym roku handlowcy nie powinni odczuć spadku sprzedaży, bowiem kryzys nie wystraszył Polaków. Nastroje kupujących zbadała firma D-Link.

Nie zmniejszyła, ale i nie zwiększyła się liczba Polaków, deklarujących chęć dokonania przedświątecznych zakupów w sklepach online. Z tej możliwości skorzysta 14% dorosłych Polaków, którzy zamierzają przeznaczyć na nie więcej środków, niż w ubiegłym roku. 10% badanych zarezerwowało na ten cel sumę 100 zł.

Najczęściej podawanym powodem dokonywania zakupów online jest cena. Okazała się ona być ważna dla 56% badanych. Także ponad połowa internautów robi zakupy online ze względu na wygodę - nie muszą w tym celu wychodzić z domu. Większego wyboru w sklepach online spodziewa się 46% respondentów, a niespełna 20% przyznaje, że nie ma czasu na kupowanie w tradycyjnych sklepach.

Najczęstszym powodem nie robienia zakupów przez Internet jest lęk przed oszustwem i niemożność obejrzenia towaru, do czego przyznało się odpowiednio 35 i 36% badanych.

Największą popularnością wśród polskich internautów cieszą się serwisy aukcyjne, z ich usług chce skorzystać zdecydowana większość badanych, dużo mniejszy odsetek zdecydowało się na sklepy online. Ponad połowa internautów wiedzę o różnicach w cenie poszczególnych towarów czerpie z serwisów zajmujących się porównywaniem cen. Najpopularniejsze z nich to Ceneo.pl i Skąpiec.pl.

Najczęściej kupowanymi dobrami są kosmetyki, odzież, płyty CD, zabawki, książki oraz filmy. Rodzaj płatności zdominowały dwie formy: przelew z konta oraz za pobraniem przy odbiorze.

Badanie D-Link Technology Trend zostało zrealizowane przez Instytut MillwardBrown SMG/KRC na zlecenie firmy D-Link Polska w ostatnim tygodniu września 2009 r.