Dwa lata Jobs.pl

Internetowy serwis pośrednictwa pracy Jobs.pl jest jednym z najstarszych na polskim rynku. Ustępuje jednak konkurentom z zachodnim kapitałem.

Internetowy serwis pośrednictwa pracy Jobs.pl jest jednym z najstarszych na polskim rynku. Ustępuje jednak konkurentom z zachodnim kapitałem.

Warszawska firma #Jobs.pl# powstała w marcu 1998 r. Jesienią tego samego roku uruchomiła własny serwis internetowy. Swoje usługi kieruje głównie do ludzi z wyższym wykształceniem, pochodzących z dużych miast, posiadających kilkuletnie doświadczenie zawodowe, ale również do absolwentów.

Obecnie w bazie danych serwisu znajduje się ponad 30 tysięcy ofert osób poszukujących pracy. Pracodawcy oferują 376 propozycji zatrudnienia. Polityką Jobs.pl jest przyciąganie jak największej liczby kandydatów – do umieszczenia swojego CV nie są potrzebne żadne opłaty. Ponadto w ramach promocji firma płaci kandydatom do pracy 120 zł, w przypadku gdy znajdą oni pracę dzięki ofertom z witryny internetowej. Swoje zgłoszenia kandydaci mogą wysyłać bezpośrednio ze stron internetowych Jobs.pl.

Pracodawcy mogą się rozliczać dopiero w momencie znalezienia odpowiedniej osoby na proponowane stanowisko i płacą wówczas 75 procent przeciętnego wynagrodzenia brutto nowego pracownika (wówczas samo przeglądanie zasobów jest bezpłatne). Za umieszczenie swojego ogłoszenia na stronach internetowych płaci się od 200 do 600 zł (w przypadku gdy pracownicy Jobs.pl sami przygotowują internetową prezentację pracodawcy cena wrasta nawet o kilkaset złotych miesięcznie). Pracownicy firmy mogą także pomóc pracodawcom w doborze kandydatów – w ten sposób Jobs.pl łączy cechy internetowego biura ogłoszeń z tradycyjnym biurem pośrednictwa pracy. Zarejestrowani chętni także otrzymują wszystkie nowe zgłoszenia kandydatów bezpośrednio do swoich skrzynek poczty elektronicznej.

Serwis współpracuje także z innymi firmami – portalami internetowymi oraz z wydawnictwem #Infor#. Na stronach dostępne także poradniki dla poszukujących pracy – metody pisania CV i listu motywacyjnego, porady dotyczące prowadzenia rozmowy kwalifikacyjnej i negocjacji wynagrodzenia. Bazę danych można przeszukiwać według różnych kategorii, np. sprzedaż, finanse, informatyka lub kluczem geograficznym (według nazw miejscowości).