Duża dynamika wzrostu rynku wideo online

Firma badawcza In-Stat opublikowała raport, z którego wynika, że rynek usług wideo online zwiększy się do 2010 roku ponad dziesięciokrotnie. Jak szacuje In-Stat w 2005 roku z serwisów wideo korzystało 13 mln gospodarstw domowych na świecie. W 2010 roku ma to być ponad 131 mln.

Autorzy raportu przewidują, że światowa ilość gospodarstw domowych, które mają szerokopasmowy dostęp do internetu zwiększy się ze 194 mln w 2005 roku do 413 mln w 2010. Z tych, które obecnie posiadają internet szerokopasmowy 12,8% korzysta z usług wideo online.

Raport dotyczy tzw. Online Content Aggregators, czyli rozbudowanych serwiswó online oferujących szeroki zakres treści online. Zostały do nich zaliczone m.in AOL, Google, Yahoo!, MSN oraz Apple.

Zobacz również:

Jak z niego wynika przyszłość telewizji będzie definiować internet. Najważniejszym czynnikiem decydującym o być albo nie być telewizji ma być zdaniem autorów personalizacja, czyli możliwość decydowania przez widza co i kiedy chce oglądać.

W informacji prasowej, którą opublikował In-Stat nie podano, jaką minimalną prędkość połączenia uznano za łącze szerokopasmowe. Międzynarodowe Stowarzyszenie Telekomunikacyjne (ITU) rekomenduje by jako broadband definiować łącze o przepustowości co najmniej 1,5 Mbit/s.

Więcej: "AOL, Google, Yahoo!, MSN, Apple and Others to Move TV to The Internet and Beyond". (ang.)