Druga edycja Webstarfestival

Niższe ceny zgłoszeń, trzykrotnie więcej jurorów i więcej kategorii to główne zmiany w konkursie WebStarfestival. W drugiej edycji konkursu na najlepszą - "najbardziej wartościową dla końcowych użytkowników" - stronę WWW, prace można zgłaszać do 24 października br. Wyniki zostaną ogłoszone 30 listopada.

W drugiej edycji Webstarfestival zgłoszone do konkursu strony będą poddane głosowaniu zarówno jury, jak i internautów. W każdej kategorii zostaną więc przyznane dwie nagrody Webstar: jedna przez jury - Akademię Internetu, a druga poprzez internautów oraz dwa wyróżnienia. Nowością w drugiej edycji jest też zasada, że każda przyjęta do konkursu strona otrzymuje tytuł "Nominowana do Webstarfestival 2006".

O wątpliwościach, które zgłaszane były wobec pierwszej edycji konkursu pisaliśmy w artykule "Webstarfestival do poprawki". Głos oddaliśmy też przedstawicielom agencji interaktywnych.

Jednym z zarzutów była wysoka cena zgłoszenia pracy do konkursu. Ceny wahały się od 1000 zł (w kategorii najlepsza strona małej firmy) do 3000 zł (dla najlepszej strony korporacyjnej). Obecnie cennik się uprościł: prace można zgłaszać w cenie 895 zł + 22% VAT (za pierwszą pracę, każda kolejna 20% zniżki). Istnieją również kategorie preferowane, w których zgłoszenie kosztuje 197 zł + 22% VAT.

Wbrew zapowiedziom Olgierda Cygana, prezesa IAB Polska, zachowano ogólną kategorię Strona Roku. Liczba kategorii konkursowych wzrosła. Obecnie jest ich 28.

W porównaniu do ubiegłorocznego konkursu skład jury rozrósł się trzykrotnie. Podobnie jak w roku ubiegłym, zasiada w nim wiele osób, które nie mają wiedzy ani doświadczenia w zakresie projektowania stron. Olgierd Cygan, prezes IAB w ubiegłym roku wyjaśniał ten fakt następująco - Nie jest naszym celem posiadanie jury wyłącznie składającego się z przedstawicieli agencji. Na pewno będą w nim ludzie z branży reklamowej, PR-owej, a także ze świata biznesu. Chcemy wyjść poza ramy branży i popularyzować dzięki konkursowi internet w szerszych kręgach.

LISTA CZŁONKÓW AKADEMII INTERNETU (alfabetycznie)

Adamus Krzysztof (Dyrektor Kreatywny, OPCOM.pl)

Andrzejczak Krzysztof (Dyrektor Operacyjny, Hypermedia)

Barankiewicz Jacek (Wiceprezes Zarządu SMB, Prezes Zarządu ASK)

Batogowski Piotr (Dyrektor Zarządzający, Scholz & Friends Warszawa)

Berezowski Grzegorz (Strategy & Innovation Director, Zentropy Partners)

Bogdanowicz Leszek (Kierownik Projektu Telewizji Interaktywnej iTVP)

Bolanowski Wojciech (Naczelnik Wydziału Kanałów Dostępu, mBank)

Brański Michał (Prezes, o2.pl)

Cegliński Łukasz (Specjalista w Urzędzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów)

Cichoń Artur (Prezes, Gratka Sp. z o.o.)

Cygan Olgierd (Prezes Zarzadu Digital One (grupa Euro RSCG), Prezes Zarządu IAB Polska)

Faraś Małgorzata (Prezes Zarządu Polskiego Stowarzyszenia Wytwórców Produktów Markowych ProMarka)

Gandys Maciej (Klub Twórców Reklamy)

Gaworski Marcin (Managing Director, Zentropy Partners/McCann Worldgroup, Stowarzyszenie Agencji Reklamowych)

Jakubowska Benita (Dyrektor Sprzedaży/projekt internet, Agora - Gazeta.pl)

Kaczorowski Michał (Prezes, wakacje.pl)

Kalinowski Jacek (Rzecznik Prasowy, Kierownik Działu Komunikacji Korporacyjnej, Orange)

Kaliński Mirosław (Instytut e-Gospodarki Centum im. Adama Smitha)

Karwatka Tomasz (Autor webusability.pl, Menadżer Agencji Interaktywnej janmedia.com)

Kaznowski Dominik (Wiceprezes Zarządu IAB Polska, dyrektor marketingu Pionu Internet Agory)

Kaźmierczak Cezary (Organizator, MMT Management)

Kiszluk Grzegorz(Redaktor Naczelny Brief)

Klamra Mariusz (Dyrektor Zarządzajacy, Gry On-line)

Kuziak Mariusz Dyrektor Marketingu, Interia.pl)

Kwaśniewski Adam (Google Polska)

Łada Krzysztof (szef działu sprzedaży Gadu-Gadu)

Lewandowski Łukasz (Dyrektor Kreatywny, K2)

Lewik Marcin (Szef Kreacji, Digital One)

Litwinski Dariusz (Członek Zarządu, Polish Travel Quo Vadis)

Maciejowski Maciej (Dyrektor Działu Produkcji onet.pl)

Midera Szymon (Wicedyrektor Departamentu Marketingu, BRE Bank)

Olszewska Malgorzata (Account Director, Zentropy Partners)

Owczarek Michał (Creative Director, Digital One)

Pamuła Sebastian (Założyciel RealMadrid.pl)

Pankiewicz Konrad (Dyrektor Zarządzający, Adv.pl)

Pasławski Jacek (Prezes Zarządu, Interia.pl)

Pawlak Joanna (Dyrektor Marketingu, Wirtualna Polska)

Pawłowicz Bohdan (Dyrektor Generalny Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy)

Piatkowski Tomasz (Strategic Media Manager, Zentropy Partners)

Piotr Michał (Vertical Sales Manager, Google Polska)

Piotrowski Marek (FFCreation.com)

Pruszczyński Tomasz (Prezes, OS3 Multimedia)

Pudlis Tomasz (Dyrektor ds. Reklamy, Money.pl)

Przybyła Jarosław (Dyrektor Operacyjny, MobiJOY)

Ramatowski Sebastian (Z-ca Dyrektora ds. Rozwoju Produktów Elektronicznych, e-Card)

Rucińska Katarzyna (Group Account Director Digital One (grupa Euro RSCG))

Składanowski Mariusz (Właściciel Joe Monster.org)

Sobolewski Karol (Website Administrator, Nestlé Polska)

Szulc Tomasz (Dyrektor Marketingu, Firma Handlowa "tm"/Militaria.pl)

Szymula Łukasz (Członek Zarządu ds. Marketingu i Sprzedaży, WebService)

Trochimiuk Paweł (Prezes Partner of Promotions, Wiceprezes, Związek Firm Public Relations)

Wasiński Mariusz (Z-ca Dyrektora Biura Reklamy Magazynów, Axel Springer Polska)

Welc Piotr (Dyrektor komunikacji Marketingowej, Onet.pl)

Wietrzak Dominik (Menadzer ds. Produktów Internetowych - Projekt, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne)

Wierzbowska Teresa (PR Manager, OS3 Multimedia)

Woźniak Marcin (Dyrektor Zarządzający, ABROmedia)

Woźniak Marek (Dyrektor Zarządzający, NetPR)

Wróblewski Tomasz (Redaktor Naczelny, Newsweek Polska)

Wyszyński Bartłomiej (Dyrektor Kreatywny, Artegence)

Zieleniewski Marek (Dyrektor Departamentu Komunikacji Korporacyjnej, Prokom)

Żebrowski Janusz (Prezes, K2)

Szczegółowe informacje oraz formularz zgłoszeniowy znajduje się na stronie www.webstarfestival.pl

Lista nagrodzonych w ubiegłym roku.

Orgagnizatorem konkursu są Newsweek Polska i Interactive Advertising Bureau Polska, sponsorem Microsoft.