Drodzy klienci cyfrowej TV
- Łukasz Dec,
- 03.11.2000, godz. 13:06
Telewizja cyfrowa BSkyB dwa miesiące przed terminem zrealizowała program pozyskania 5 milionów abonentów.
BSkyB jest europejskim pionierem w dziedzinie świadczenia usług telewizji interaktywnej.
Mimo sukcesu w zdobyciu rzeszy odbiorców, jednak straty poniesione m.in. w wyniku intensywnej kampanii marketingowej wyniosły w trzecim kwartale tego roku 178 milionów dolarów i były dziesięciokrotnie wyższe niż w analogicznym okresie zeszłego roku. Stało się tak mimo wzrostu sprzedaży o 33 procent do poziomu 720 milionów dolarów. Już szósty kwartał z rzędu stacja wykazuje straty.
BSkyB ma bardzo silną pozycje na rynku angielskim, gdzie transmituje ligowe rozgrywki piłkarskie i emituje dużo filmów. Jednak nabycie praw do tych emisji pochłonęło wielkie sumy, co także przyczyniło się do straty.
Inwestorzy uważają jednak te intensywne inwestycje za pożądane i ceny akcji BSkyB na giełdzie rosną.