Dow Jones wyda pół miliarda dolarów na MarketWatch
-
- Magdalena Górak,
- 15.11.2004, godz. 16:00
Spółka Dow Jones, chcąc poszerzyć swoją ofertę, zdecydowała się na kupno serwisu informacyjnego CBS MarketWatch.com. Wartość transakcji wyniesie ok. 520 mln USD.
Kupnem MarketWatch.com interesowały się także inne firmy, w tym Viacom, Yahoo! czy The New York Times. Jeśli akcjonariusze MarketWatch zaaprobują plany sprzedania spółki koncernowi Dow Jones, wydawca The Wall Street Journal, zyska dostęp do większej liczby użytkowników i sporego rynku reklamowego.
We wrześniu MarketWatch miał 5,8 mln użytkowników. W trzecim kwartale spółka miała zysk netto w wysokości 949 tys. USD, czyli ponad dwukrotnie wyższy niż ubiegłoroczny. Duży wzrost MarketWatch zawdzięcza przychodom z reklam.
MarketWatch.com specjalizuje się w dostarczaniu informacji biznesowych i finansowych oraz narzędzi do analiz finansowych.