DoubleClick zaczął zarabiać

DoubleClick w ostatnim kwartale ubiegłego roku osiągnął zysk. Stało się to wbrew prognozom analityków, którzy wróżyli spółce straty

DoubleClick, specjaizujący się w rozwiązaniach reklamy interenetowej, zarobił na czysto w IV kwartale 2000 r. 216 tys. dolarów. Jest to pierwsze osiągnięcie zysku netto przez tę firmę – rok wczesniej strata netto wyniosła bowiem 1,78 mln dolarów. Władze przedsiębiorstwa podały także, że zysk byłby jeszcze większy gdyby nie ogólny spadek obrotów w branży medialnej. Przychód firmy w ciągu IV kwartału wyniósł 132,2 mln dolarów.

Tymczasem analitycy, m.in. z First Call/Thomson Financial, spodziewali się kolejnego kwartału strat (w wysokości 2 centy na akcję, co jednak i tak byłoby lepszym wynikiem niż w I kwartale, kiedy strata na akcję wyniosła 7-9 centów). Niskie wyniki z początku roku DoubleClick także wytłumaczył słabą sytuacją na rynku mediów – obroty wówczas spadły o 30-35 procent.