Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

DoubleClick uruchamia giełdę reklamy online

DoubleClick, firma która jest w trakcie rozmów akwizycyjnych z Google i Microsoft, rozpoczęła na terenie USA testy nowej usługi - giełdy sprzedaży reklam internetowych. Pod koniec tego roku produkt ma działać na całym świecie.

Giełda reklamy DoubleClick ( DoubleClick Advertising Exchange) pozwoli sprzedawcom powierzchni reklamowej na sprzedaż tych pozycji z oferty, które trudno sprzedać w tradycyjny sposób.

Sprzedawcy reklam będą mogli ustawić w systemie cenę wywoławczą jak również ustalić na jakich zasadach sprzedawana jest reklama, np. wykluczając niektórych reklamodawców, formaty czy treść. Z kolei reklamodawcy będą mogli na platformie DoubleClick wyszukiwać ofertę reklamową według kryteriów takich jak: format reklamowy, grupa docelowa itp.

DoubleClick zajmie się także realizacją transakcji finansowych pomiędzy stronami.

Giełda, na której będą sprzedawane przede wszystkim reklamy graficzne, będzie stanowić uzupełnienie bogatej oferty DoubleClick . DoubleClick Advertising Exchange będzie konkurować z podobną platformą uruchomioną w USA w zeszłym roku: Right Media Exchange.

Wraz z rozwojem rynku reklamy online, giełdy stają się niezbędne zarówno dla sprzedających jak i kupujących, mówi analityk Greg Sterling z firmy Sterling Market Intelligence. Reklamodawcy lubią giełdy, bo zapewniają im przejrzystość w procesie kupowania reklam, z kolei wydawcy mogą dzięki nim sprzedać powierzchnią reklamową, którą trudno było sprzedać wcześniej.

Jednak na rynku jest już kilka giełd sprzedaży reklam online, jeśli nie nastąpi konsolidacja rynku, żadna z nich nie będzie w stanie dostarczyć obiecywanej wartości: szerokiego wyboru oferty dla sprzedawców i reklamodawców. Na rynku nie będzie miejsca dla więcej niż dwóch graczy, mówi Sterling.

Patrz także:

DoubeClick na sprzedaż