DoubleClick: tylko technologia

DoubleClick sprzeda swój dział brokerski dotychczasowemu konkurentowi - amerykańskiej spółce L90. Sprzedaż agencji pozwoli firmie skupić się na rozwoju technologii i usług serwowania reklam, obsługi kampanii internetowych oraz innych narzędzi bezpośredniego marketingu. L90, która zmieni nazwę na MaxWorldwide, będzie prawdopodobnie największym na świecie brokerem reklam internetowych.

DoubleClick sprzeda swój dział brokerski dotychczasowemu konkurentowi - agencji marketingowej L90. Firma otrzyma 5 mln USD w gotówce i 16% akcji dotychczas konkurencyjnej spółki. Nie jest to pierwsza transakcja między stronami. Wcześniej to DoubleClick przejął należący do L90 adserverowy system adMonitor. L90, która zmieni nazwę na MaxWorldwide, będzie prawdopodobnie największym na świecie brokerem reklam internetowych.

Jak utrzymuje zarząd DoubleClicka, sprzedaż agencji pozwoli firmie skupić się na rozwoju technologii i usług serwowania reklam, obsługi kampanii internetowych oraz innych narzędzi bezpośredniego marketingu. W styczniu br. europejski oddział DoubleClick sprzedano niemieckiej sieci AdLink. W czerwcu tego roku firma sfinalizowała natomiast przejęcie od Claritas Europe spółki Abacus Direct Europe dostarczającej systemy data mining. Rozwiązania tego producenta są wykorzystywane przez sklepy internetowe do analizy danych i „śledzenia” zwyczajów klientów.

Wartość transakcji, jaką zawierają DoubleClick i L90, jest szacowana na mniej niż 10 mln USD. Zgodnie z warunkami umowy DoubleClick otrzyma dodatkowe 6 mln USD, jeśli MaxWorldwide osiągnie rentowność w dwóch następujących po sobie kwartałach w okresie 36 najbliższych miesiecy.