Domeny.pl: kolejne zarzuty niezadowolonych klientów

Co na to Domeny.pl? Informacja o terminie zaplaty, która warunkuje przedłużenie utrzymywania domeny musi być wysłana z odpowiednim wyprzedzeniem, w przeciwnym razie domena wygaśnie i kto inny będzie mógł ją zarejestrować. Okres 14 jest efektem pewnego doświadczenia - jest po prostu najbezpieczniejszy dla klienta, ponieważ daje czas na uiszczenie opłaty. Proszę wziąć pod uwagę, że dostawca usługi (obojętne jaki, w tym również Domeny.pl) nie może podjąć decyzji o opłacie i dalszym utrzymywaniu domeny, a w chwili upływu terminu powstaje obowiązek uiszczenia opłaty dla organizacji prowadzących rejestr (np. NASK) i w takim momencie firma musi mieć zapewnione środki od klienta, co jest równoznaczne z dalszym utrzymywaniem domeny na jego rzecz - tłumaczy Michał Krok.

Warto również zwrócić uwagę, że wyjaśnienia Michała Kroka sprzeczne są z zapisami regulaminowymi (pkt 4 działu IV):

Opłaty za usługi winny być wnoszone bez wezwania przed rozpoczęciem kolejnego okresu rozliczeniowego. Nie wniesienie opłaty za kolejny okres rozliczeniowy nie powoduje wygaśnięcia umowy, która w przypadku braku wypowiedzenia trwa nadal. W tej sytuacji Abonent pozostaje zobowiązany do uiszczenia opłaty za rozpoczęty okres rozliczeniowy.

które wyraźnie mówią, że brak opłaty nie powoduje wygaśnięcia umowy, a zatem spółka Domeny.pl ma obowiązek dalszego utrzymywania domeny, bez względu na opłatę.

Kwestia Krajowego Rejestru Długów? W chwili obecnej Domeny.pl skończyła współpracę z KRD i podjeto działania prawne zmierzające do wyjaśnienia tej sprawy - w relacjach pomiędzy Domeny.pl Sp. z o.o. a KRD. Do chwili zakończenia tej sprawy nie możemy się o niej wypowiadać. Jeżeli chodzi o klientów Domeny.pl, którzy zalegają z płatnościami za usługi, to na pewno nie zostaną umieszczeni w KRD - brzmi wyjaśnienie Michała Kroka podczas gdy odpowiedni zapis w obowiązującym przecież regulaminie nadal funkcjonuje.